فرماندار آستانه‌اشرفیه:
فرماندار آستانه‌اشرفیه وضعیت امروز کره خاکی به لحاظ پسماند و زباله را مایوس کننده خواند و خاطرنشان کرد: نقش مدیران در آموزش‌و پرورش برای حفظ محیط برجسته‌تر از گذشته است.
کد خبر: ۱۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵ 11 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، حسین اسماعیلیان بعد از ظهر امروز در نخستین در کارگاه آموزشی پسماند مدیران آموزشگاه‌های آموزش‌ و پرورش این شهرستان آموزش نواندیشی برای محیط‌زیست همراه با فرهنگ زیست‌محیطی را مورد تاکید قرار داد.

وی با بیان اینکه رفاه اجتماعی همگانی زمانی متصور است که کره زمین را دریابیم، تصریح کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی پسماند و حفظ محیط زیست در مدارس ضروری است. فرماندار آستانه‌اشرفیه وضعیت امروز کره خاکی به لحاظ پسماند و زباله را مایوس کننده خواند و خاطرنشان کرد: نقش مدیران در آموزش‌و پرورش برای حفظ محیط برجسته‌تر از گذشته است.

وی با بیان اینکه نباید طبیعتی زشت را برای آیندگان به یادگار بگذاریم، یادآور شد: مبحث دانایی، آموزش و فرهنگ‌سازی در مدارس امری ضروری است و نباید مرتکب کوتاهی و غفلت در این زمینه شویم. اسماعیلیان، با تاکید بر اینکه در سال 94 هیچ زباله‌ای از دستگاه‌های دولتی بدون تفکیک دریافت نخواهد شد، گفت: به واسطه آلودگی زیست‌محیطی در سراشیبی هستیم و امروز گیلان با بحران زباله‌ها مواجه است.

وی تلاش بیشتر برای رسیدن به محیط زیست پایدار را امری ضرورت دانست و تصریح کرد: به‌منظور ارزیابی از عملکرد در مدارس و برای رسیدن به محیط‌زیست پایدار تلاش بیشتری از خود انجام دهیم.  

فرماندار آستانه‌اشرفیه از رسانه‌ها خواست تا فعالیت‌های محیط زیست کارگروه‌های زیست‌محیطی و مسئولان شهرستان آستانه‌اشرفیه را رصد کرده و برای تبیین افکار عمومی چالش‌های فرا روی را اطلاع‌رسانی کنند. رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آستانه‌اشرفیه نیز در نشست مذکور یکی از راه‌های توسعه پایدار سبز در جامعه را آشنا کردن نسل جوان با خطرات پسماندها در زندگی دانست.

ابراهیم غلامی با بیان اینکه غفلت و کوتاهی در زمینه محیط زیست قابل جبران نیست، تصریح کرد: هر زباله‌ای که تولید می‌کنیم و به طبیعت باز می‌گردانیم بازخورد آن به طرف ما خواهد بود. وی مشارکت عمومی در فراهم شدن محیطی شاد و سبز و بدون پسماند را مهم خواند و خواستار احساس مسئولیت در تمام افراد جامعه نسبت به حفظ محیط زیست شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار