معاون دانشکده علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت خلخال گفت: بیشترین دانش آموزان این شهرستان کمبود خواب دارند.
کد خبر: ۱۲۸۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵ 12 November 2015
به گزارش ایرنا ، پرویز وکیلی روز پنجشنبه در همایش اولیای دانش آموزان دبستان دخترانه ام کلثوم خلخال افزود: بیشتر خانواده های خلخالی به دلیل بی توجهی به زمان استفاده از تلویزیون و امکانات فضای مجازی زمینه را برای بی توجهی فرزندان به زمان مناسب خواب فراهم کرده اند.
وی گفت: در حالی که حداکثر زمان استاندارد استفاده از تلویزیون و امکانات فضای مجازی برای دانش آموزان کشور دو ساعت در روز تعیین شده این زمان در بین دانش آموزان خلخال بیش از این بوده و بسیاری از دانش آموزان خلخال زمان استراحت خود در منزل را شب هنگام به دیدن برنامه های تلویزیون و یا اینترنت اختصاص می دهند.
وکیلی با بیان اینکه خطر بیماری های غیرواگیردار در بین افراد جوان و کم سن و سال جامعه افزایش یافته و چاقی افراد به ویژه دانش آموزان را تهدید می کند افزود: تغذیه نامناسب ، بی رغبتی به خوردن صبحانه ، کم تحرکی و استفاده از تنقلات و فست فودها توسط دانش آموزان از جمله عوامل چاقی دانش آموزان خلخالی به ویژه دانش آموزان دختر است.
وی از صبحانه به عنوان بهترین وعده غذای برای دانش آموزان یاد کرد و خانواده ها را به ترویج فرهنگ صرف صبحانه در بین فرزندان توصیه کرد.
رییس مرکز بهداشت خلخال اظهار کرد: تغذیه مناسب ، ورزش و خواب کافی خطر گرفتار شدن به بیماری های قلبی و عروقی در بین افراد جامعه را کاهش داده و موجب افزایش سطح یادگیری دروس در بین دانش آموزان می شود.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار