سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر گفت: در سال تحصیلی جدید توسعه تحصیلات تکمیلی، ادامه فعالیت در حوزه مهندسی پزشکی، اجرای طرحهای درآمدزا، میزبانی از دو شهید گمنام و صرفهجویی از اولویتهای واحد شبستر است.
کد خبر: ۱۲۸۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷ 12 November 2015
به گزارش تابناک تبریز،دکتر جلیل امیرپور داریانی به مناسبت سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر و در پایان یک سال سرپرستی خود، در گفتگویی به تشریح عملکرد و فعالیتهای  مهم یک سال گذشته واحد شبستر همراه با برنامه ها و اولویتهای کاری سال جدید پرداخت.
سرپرست واحد شبستر تلاش در جهت توسعه تحصیلات تکمیلی را یکی از مهمترین فعالیتهای یک سال گذشته عنوان کرده و اظهار داشت: در یکسال گذشته واحد شبستر موفق شد بیش از 30 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 5 رشته در مقطع دکتری تخصصی را به تصویب رسانده و دانشجو جذب نماید.
وی با توجه به دیگر اقدامات انجام یافته در حوزه آموزش افزود: همزمان با توسعه تحصیلات تکمیلی از گسترش مقاطع کارشناسی غافل نشده و واحد شبستر با تصویب و راهاندازی چند رشته پرمخاطب و مورد نیاز منطقه شامل مهندسی پزشکی در سه گرایش بیومکانیک، بیوالکتریک، بیومترال، پرتوپزشکی، زیست فناوری، بهداشت مواد غذایی و حقوق توانسته است جوابگوی نیاز منطقه باشد.
وی یادآور شد: موضوع اصلاح هرم هیات علمی با جدیت دنبال شده و در طول یک سال گذشته تعداد 20 نفر از اعضای هیات علمی موفق به ارتقاء مرتبه علمی از مربی به استادیاری و یا استادیاری به دانشیاری شدهاند.
امیرپور با توجه به کسب مجوز مرکز آموزشی همکار برای واحد شبستر از سازمان ملی استاندارد ایران در سطح ملی ادامه داد: با اخذ این مجوز، واحد شبستر خواهد توانست با ارائه خدمات آموزشی مورد نظر سازمان ملی استاندارد در زمینه های آموزش دوره های تدوین استاندارد، سیستم های مدیریتی، تکنیک های کیفیت و فنی مهندسی در رشته های برق و الکترونیک، ساختمان، مصالح و فرآورده های ساختمانی، صنایع شیمیایی و پلیمر، خوراک و فرآورده های کشاورزی، خودرو و نیرو محرکه، مخابرات، مکانیک و فلزشناسی و میکروبیولوژی، خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی ارائه کند.
وی در ادامه با توجه به دیگر اقدامات حوزه پژوهش واحد شبستر گفت: حوزهپژوهش و فناوری علاوه بر فعالیتهای جاری خودش توانسته است با ارتقاء امتیاز واحد به 79/2139 در رتبه دوم پژوهشی بین واحدهای استان آذربایجان شرقی قرار بگیرد. چاپ 7 عنوان کتاب جدید، برگزاری دو عنوان همایش ملی عمران و علوم دامی، تجهیز کتابخانه مرکزی و اتصال آن به شبکه سیکا، پیگیری و آمادهسازی مقدمات ایجاد مرکز رشد و درآمدزایی از محل ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی از دیگر اقدامات واحد شبستر در حوزه پژوهش در سال گذشته است.
این مسئول با توجه به مشارکت واحد شبستر در بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی قرآن و عترت علیهم السلام اظهار کرد: مسئولیت دبیرخانه بخش پژوهشی (مقالات و پایاننامههای قرآنی) بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی قرآن و عترت علیهم السلام  بر عهده این واحد بوده و همراه با واحدهای تبریز و مراغه توانستیم این جشنواره را به بهترین شکل ممکن در استان آذربایجان شرقی میزبانی کنیم.
سرپرست واحد شبستر در ادامه در تشریح اقدامات فرهنگی افزود: برگزاری مراسم احیاء شبهای قدر، اعتکاف، محفل انس با قرآن، راهیان نور، دیدار با خانواده شهدا، یادواره شهدای دانشجو و اجرای طرح رمضان بهار قرآن، برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم، برگزاری انتخابات و تشکیل مجمع عمومی شورای مرکزی تشکلهای اسلامی –سیاسی اساتید واحد و ... بخش از مهمترین اقدامات یک سال گذشته واحد در حوزه فرهنگی است.
وی با توجه به افتتاح کلینیک دامپزشکی در سال گذشته ادامه داد: با لطف خدا به دنبال افتتاح و پس از آن تکمیل و تجهیز کلینیک، اولین عمل بر روی یکی از گاوان بیمار توسط استادان و در حضور دانشجویان دامپزشکی با موفقیت انجام شد و امیدواریم با جذب کیسهای بیمار از دامداران منطقه، نیاز دانشجویان رشته دامپزشکی برای انجام دروس عملی را برطرف نموده و همراه با کمک به دامداران، در زمینه درآمدزایی نیز حرکت کرده باشیم.
امیرپور خرید دستگاه CNC و راهاندازی واحد قالبسازی را از دیگر طرحهای درآمدزای واحد عنوان کرده و گفت: مراحل خرید دستگاه فرز سنتر CNC و عقد قرارداد مشارکت در تولید و ساخت قالبهای نیمه سنگین و و سبک تزریق پلاستیک و تولید قطعات و سبدهای پلاستیکی با هزینهای بالغ بر 000/000/500/5 ریال در مراحل پایانی خود میباشد.
وی ادامه داد:  با اجرای این طرح و با پیش بینی درآمد یک و نیم میلیارد ریال در سال اول و سه میلیارد ریال در سال سوم،  واحد شبستر جزو تولید کنندگان تاثیرگذار در عرصه صنعت پلاستیک منطقه و تولید قطعات پلاستیکی و ابزار سازی و مهندسی معکوس خواهد شد.
این مسئول با توجه به شروع عملیات کشت نهال در مجتمع کشاورزی قبلهچمنی ادامه داد: به دنبال غرس نزدیک به 2500 اصله نهال میوه در بخشی از مزرعه کشاورزی تحقیقاتی قبلهچمنی اقدامات لازم برای تکمیل کشت نهال انجام یافته و موفق شدیم استخر پلیپوش مورد نیاز را تکمیل و به بهرهبرداری برسانیم. در حال حاضر تلاش برای تکمیل پروژه سیستم آبیاری قطرهای و افزایش سطح زیر کشت در سال آینده ادامه دارد.
این مسئول با توجه به موفقیتهای ورزشی یک سال گذشته از برگزاری دومین مراسم تجلیل از ورزشکاران یاد کرده و ادامه داد: قهرمانی تیم فوتسال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در بین واحدهای استان آذربایجان شرقی در سال گذشته مهمترین موفقیت تیمهای دانشجویی بوده و علاوه بر آن تیمهای ما توانستند در بخشهای مختلف والیبال و مچ اندازی و ... مقامهای مختلفی را به خود اختصاص دهند. برای دومین بار  طی مراسم باشکوه از تمام ورزشکاران  ومدال آوران قدردانی به عمل آمد.
سرپرست واحد شبستر مهمترین برنامه واحد در زمینه طرحهای فاخر و ماندگار فرهنگی را میزبانی از دو شهید گمنام عنوان کرده و افزود: اقدامات اولیه و کسب موافقت برای میزبانی از پیکر پاک و مطهر دو شهید گمنام در محیط دانشگاه آزاد اسلامی شبستر انجام یافته و انشاءا... تا قبل از عید فضای دانشگاه به عطر وجود معطر این عزیزان مزین خواهد شد.
وی اقدام برای تصویب رشته در گروه علوم پایه پزشکی را از دیگر برنامههای واحد در حوزه آموزش عنوان کرده و ادامه داد: با توجه به پتانسیلهای موجود در واحد اقدام برای تصویب رشتههای علوم پایه پزشکی شامل کارشناسی ارشد فیزیولوژی، کارشناسی علوم تغذیه و کارشناسی علوم آزمایشگاهی شروع شده است. اهتمام در ایجاد رشتههای چندنظمی و تلاش در جهت تصویب دانشکده هنر و معماری از دیگر برنامههای حوزه آموزش است. در حال حاضر 20 رشته در مقطع دکتری، 3 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 7 رشته در مقطع کارشناسی در دست اقدام برای تصویب و راهاندازی هستند.
امیرپور، اقدامات واحد در حوزه اداری و مالی را خوب ارزیابی کرده و اظهار کرد: برای حمایت از دانشجویان که مشکل مالی دارند علاوه بر تقسیط شهریه و دریافت چک ،در یک سال گذشته 25 میلیارد ریال وام به دانشجویان از طریق صندوق رفاه و وام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پرداخت گردیده است.
وی با توجه به ضرورت صرفهجویی در وضعیت فعلی واحدها در خصوص اقدامات واحد در حوزه اداری و مالی ادامه داد: توجه به اصل صرفهجویی یک اصل لازم در مدیریت فعلی واحدهای دانشگاهی است و با توجه به تعداد زیاد کارکنان به نسبت دانشجو، با پیگیرهای انجام یافته در یک سال گذشته تعداد 7 نفر به عنوان مامور به واحدهای دیگر منتقل و یک نفر نیز به افتخار بازنشستگی نائل شدهاند و انشاءا... این روند ادامه خواهد یافت و با اجرایی شدن موضوع قطع ارتباط با استادان بازنشسته و بازنشستگی پیش از موعد کارکنان در سال آینده به نسبت متعادل در این خصوص دست خواهیم یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار