دبیرکل جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه براساس جلسات ستاد مرکزی اربعین، وظیفه اسکان و تغذیه زائران در داخل و خارج مرز بر عهده سازمان حج و زیارت و وظیفه درمان داخل مرز ایران بر عهده وزارت بهداشت است تصریح کرد: براین اساس هلال احمر در داخل مرز تنها وظیفه امداد و نجات و در صورت نیاز اسکان اضطراری و نه اسکان زائرین را برعهده دارد.
کد خبر: ۱۲۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱ 12 November 2015
مهندس احمدی، دبیرکل جمعیت هلال احمر در دیدار با استاندار ایلام با اشاره به نقش و جایگاه جمعیت هلال احمر در اربعین حسینی و خدمت رسانی به زائران حسینی افزود: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده مقرر است در داخل ایران تنها برپایی ایستگاه های درمانی برای زائرانی که نیاز به بستری و مراقبت های بیشتر دارند بر عهده هلال احمر باشد.
 
وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین در داخل مرز عراق وظیفه اصلی جمعیت هلال احمر است افزود: مقرر شده است ایستگاه هایی برای خدمت رسانی به زائرانی که از مسیرهای مختلف خود را به کربلا می رسانند با هماهنگی مسئولان و هلال احمر عراق برپا شود.
 
دبیرکل جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه براساس جلسات ستاد مرکزی اربعین وظیفه اسکان و تغذیه زائران در داخل و خارج مرز بر عهده سازمان حج و زیارت و وظیفه درمان داخل مرز ایران بر عهده وزارت بهداشت است تصریح کرد: براین اساس هلال احمر در داخل مرز تنها وظیفه امداد و نجات و در صورت نیاز اسکان اضطراری و نه اسکان زائرین را برعهده دارد.
 
بنابراین گزارش در این جلسه مقرر شد رئیس سازمان امداد و نجات در جلسات جداگانه با استانداران ایلام و خوزستان ضمن هماهنگی در خصوص وظایف هلال احمر، محل های استقرار موقت بالگردها و تامین امنیت آنها را مشخص کنند.
 
هلال احمر همه توان خود را در طبق اخلاص می گذارد
 
در این جلسه همچنین محمد رضا مروارید، استاندار ایلام با اشاره به فعالیت های ارزنده هلال احمر افزود: کارنامه درخشان این نهاد مردمی نشان می دهد هلال احمر هر جا نیاز است همه توان خود را در طبق اخلاص می گذارد و ارائه خدمت می کند.
 
وی افزود: در جلسات آتی با رئیس سازمان امداد و نجات تدابیر کلی و برنامه‌ریزی برای ارائه بهتر خدمات به زائران اربعین انجام خواهد شد.
 
بازدید مدیران ارشد جمعیت هلال احمر از مرز مهران
 
به گزارش اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، بعد از این جلسه مدیران ارشد جمعیت هلال احمر به همراه معاونین استاندار ایلام برای بازدید از مرز مشترک ایران و عراق در ایلام عازم مهران شدند و هماهنگی‌های لازم را در خصوص نحوه ارائه خدمات بهتر به زائران حسینی در اربعین انجام داند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار