مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی تهران اعلام کرد
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران گفت: حدود 95 درصد از تعهدات قانونی این شرکت در ایجاد فضای سبز در شهرکهای صنعتی این استان به مرحله اجرا درآمده است.
کد خبر: ۱۲۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲ 11 March 2015

به گزارش  ایرنا، به همت شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران همزمان با هفته منابع طبیعی، ساختمان فناوری و خدماتی شهرک صنعتی پرند افتتاح و به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران در جمع حاضران این مراسم گفت: نام گذاری روز درختکاری ابتکار خوبی بوده است چرا که انجام کشت و نگهداری از درخت، منجر به فرهنگ سازی جامعه و حفظ منابع طبیعی خواهد شد.

علی سلیمانی با اشاره به اینکه توسعه و ساماندهی فضای سبز یکی از برنامه های اصلی شهرکهای صنعتی است افزود: این شهرکها مدل خوبی برای ایجاد یک زیر ساختار مناسب برای استفاده از طرح پسآب می باشد به طوریکه براساس برنامه ریزی، مقرر شده منابع پساب برای فضای سبز و حتی خود صنایع این شهرکها استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه از تاسیس شهرکهای صنعتی نزدیک به 25 سال می گذرد گفت: شهرکهای صنعتی با بیش از 40 هزار واحد های صنعتی و اشتغال یک میلیون نفر حدود 40 درصد از صنایع کشور را در خود جای داده است.

سلیمانی با بیان اینکه مشکل کمبود آب نیست بلکه مدیریت منابع است، تصریح کرد: در استان تهران حدود 800 میلیون متر مکعب پسآب وجود دارد که فقط 200میلیون متر مکعب تصفیه می شود و 600 میلیون مترمکعب رها شده است.

سلیمانی تصریح کرد: در صورت اعمال مدیریت منابع پساب می توان فضای تهران را تبدیل به یکی از نقاط سر سبز دنیا کرد.

وی به نحوه واگذاری زمین به واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی اشاره کرد و افزود: طبق قانون 25 درصد عرصه زمین واگذاری به واحدهای صنعتی در این شهرک ها باید برای توسعه و ساماندهی فضای سبز اختصاص داده شود.

سلیمانی گفت: بر این اساس 10درصد ایجاد فضای سبز این شهرکها را شرکت شهرکهای صنعتی و 15درصد بقیه به عهده خود واحدهای صنعتی مستقر باید انجام دهند.

وی تاکید کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده این 15 درصد، در هنگام تحویل عرصه به متقاضیان در محدوده کنار خیابان در نظر گرفته خواهد شد.

سلیمانی با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی پشت این محدوده 15 درصدی باید نرده کشی کنند گفت: این امر نه تنها منجر به نظارت دقیق بر ساماندهی و احیای فضای سبز می شود بلکه در صورتی اجرای طرح اصلاحی در محدوده جغرافیایی شهرکهای صنعتی می توان از این فضای به سرعت استفاده کرد.

وی گفت: پس از تحویل زمین و استقرار واحدهای صنعتی در شهرکهای صنعتی امور اداری این واحدها در شرکت شهرکهای صنعتی انجام می شد.

سلیمان در اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی تصریح کرد: مشکل اساسی در واحدهای صنعتی کمبود نقدینگی است که در صورت تامین بسیاری از مشکلات در این بخش مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دولت نهم نیز برای جذب نقدینگی در بخش تولید اقدام به ایجاد بنگاه های زودبازده کرد گفت: این طرح در بخش های مختلف تولیدی از جمله صنعت اجرا شد که فقط 40 تا 50 درصد تسهیلات به این بخش جذب شد به طوریکه تاکنون بخش صنعت هنوز نتوانسته به دلیل کمبود نقدینگی با ظرفیت کامل تولید محصول داشته باشد.

سلیمانی با اشاره به اینکه از این به پس هیات امنا در شهرکهای صنعتی وجود ندارد گفت: طبق قانون در طول دو سال اخیر پس از انجام مراحل مختلف اداری شرکت خدمات شهرک صنعتی با حضور افرادی از خود واحدهای تولیدی تشکیل شده است که اینک شاهد افتتاح ساختمان شرکت فناوری و خدماتی شهرک صنعتی پرند هستیم.

در ادامه این مراسم ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، احمد علی شهیدی مدیر امور هماهنگی شهرکها و نواحی صنعتی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، رضا احمدی رییس مرکز جنگل های خارج از شمال، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، نعیم شجاع الدین رییس هیات مدیره شهرک خدماتی شهرک صنعتی پرند نیز به ایراد سخنران پرداختند .

در پایان این مراسم چند نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در محوطه شهرک صنعتی پرند کاشته شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار