مدیرکل بنیاد شهید یزد:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: طبق مقررات باید 20 درصد اعتبارات دستگاه های مختلف اجرایی صرف فرهنگ ایثار
کد خبر: ۱۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰ 11 March 2015

به گزارش تابناک یزد، احمد ابراهیمی در همایش فرزندان شهدا و خانواده های آنها در مهریز افزود: بر اساس بند ج ماده 44 قانون پنجم توسعه تمامی دستگاه های اجرایی موظف هستند تا 20 درصد اعتبارات فرهنگی خود را صرف فرهنگ ایثار و شهادت کنند که امیدواریم در استان یزد نیز شاهد این اتفاق باشیم.

وی با اشاره به 22 اسفند که در تقویم ملی به نام روز بزرگذاشت شهدا به ثبت رسیده است ادامه داد: هر روز ، روز شهید است و باید از مقام شهدا و خانواده آنان و ایثارگران تجلیل کنیم و پاسداشت شهدا نباید محدود به روز و هفته خاصی شود.

این مسوول با اشاره به اینکه از استان یزد در دوران دفاع مقدس 55 هزار رزمنده به جبهه ها اعزام شده اند گفت: این آمار با توجه به جمعیت این استان بسیار قابل توجه بود و ما در سطح کشور رتبه نخست را داشتیم .

ابراهیمی افزود: هم اکنون در استان یزد 3 هزار و 850 شهید، 6 هزار و 100 جانباز زیر 25 درصد، 3 هزار جانباز از 25 تا 49 درصد، 357 جانباز از 50 تا 69 درصد و 162 جانباز بالای 70 درصد زندگی می کنند.

وی، آمار آزادگان را 754 نفر و فرزندان و والدین شهدا را نیز 3 هزار و 850 نفر اعلام کرد و افزود: در مجموع جامعه ایثارگری هدف ما در استان یزد حدود 58 هزار نفر هستند.

ابراهیمی گفت: به مناسبت روز 22 اسفندماه روز تاسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا در سطح استان یزد 22 عنوان برنامه شاخص در یزد و شهرستان ها پیش بینی شده است .

وی هدف از اجرای برنامه های مختلف را در این ایام در عمل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی نسل جوان و نوجوان با این فرهنگ ناب و اصیل ذکر کرد .

به گزارش ایرنا، مهریز 50 هزار نفری 313 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار