کد خبر: ۱۲۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲ 10 November 2015
رشت - ایرنا - مدیر روابط عمومی و بین الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از اجرای طرح ویزیت رایگان بیماران دیابتی به مناسبت هفته ملی دیابت در این استان خبر داد.

فردین مهرابیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طرح ویزیت رایگان بیماران دیابتی به مناسبت هفته ملی دیابت از تاریخ 20 تا 26 آبانماه اجرا می شود.
وی اظهار داشت: این طرح در دو مرکز آموزشی درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان شامل مرکز آموزشی درمانی پژوهشی رازی و مرکز آموزشی درمانی 17 شهریور رشت اجرا می شود.
وی خاطر نشان کرد: این طرح در بیمارستان های سایر شهرستان های استان گیلان به جزء بیمارستان سیدالشهدا لاهیجان نیز اجرا خواهد شد.
مدیر روابط عمومی و بین الملل دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: برگزاری برنامه پیاده روی خانوادگی کارکنان دانشگاه با همکاری تربیت بدنی و همایش روز ملی دیابت از جمله دیگر برنامه ها به مناسبت این هفته است.
وی درج شعارهایی از جمله در هر 10 ثانیه یک نفر در جهان به دلیل دیابت فوت می کند، دیابت امروز چهارمین علت شایع مرگ در بیشتر کشورهای پیشرفته است، پیاده روی یکی از بهترین روش ها برای افراد دیابتی و چاقی مهمترین عامل در بروز دیابت نوع دو است، در سربرگ نامه ها به ادارات را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.
دیابت به اختلال سوخت و ساز مواد قندی در بدن اطلاق می شود، این اختلال به دلیل عدم ترشح و یا ناکافی بودن ترشح انسولین ایجاد می شود، در نتیجه میزان قند خون بالا می رود، انواع دیابت شامل مواردی همچون دیابت نوع یک، دیابت نوع دو و دیابت بارداری است.
چاقی و اضافه وزن، عوامل محیطی، نداشتن تحرک و تغذیه سالم از جمله عوامل ابتلا به بیماری دیابت است.
تشنگی شدید، گرسنگی، افزایش دفع ادرار، خواب آلودگی، کاهش وزن، خستگی، زخم هایی که خوب التیام پیدا نمی کنند، کاهش شدت بینایی و گز گز کردن دست ها و پاها از علایم بیماری دیابت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار