معاون امور خدمات شهری شهرداری تهران درباره نقاط آبگرفتگی در تهران اعلام کرد: در دو سال گذشته 6 هزار نقطه آبگیر را با اقدامات عمرانی و اصلاح هندسی اصلاح کرده ایم.
کد خبر: ۱۲۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷ 09 November 2015
مجتبی عبداللهی درباره وضعیت آبگرفتگی در شهر تهران طی بارش های فصلی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری چهار مرحله دستور العمل رسیدگی به نهرها، مسیل ها، جوی ها و کانال ها را به مناطق 22 گانه اعلام کردیم و اداره کل خدمات شهری ناظر بر اجرای این دستورالعمل ها است آنچنان که آخرین دستورالعمل ها در حال اجرا است.

عبداللهی با تاکید بر اینکه نسبت به سال های گذشته وضعیت بگرفتگی خیلی بهتر شده است، گفت: در سال های گذشته نقاط زیادی در شهر بودند که دچار آبگرفتگی می شدند اما امسال تعداد این نقاط انگشت شمار شده است، این در حالی است که در مواردی هم حجم آب به گونه ای است که جواب نمی دهد و در برخی خیابان ها هم باید کانال های آب زیر زمینی تکمیل شوند چرا که هنوز در برخی نقاط حلقه خاکریز ها و حفاری به طور کامل به هم متصل نیستند.

معاون امور خدمات شهری شهرداری تهران افزود: به طور مثال در خیابان حضرت ولیعصر(عج) اگر بارش از یک میزان بیشتر باشد از نهرها بیرون می زند و جاری می شود که نشان می دهد حجم آب بیشتر از ظرفیت جوی ها است که این مشکل باید از طریق تکمیل شبکه های زیر زمینی اصلاح شود.

وی خاطر نشان کرد: اصلاح نقاط آبگرفته و لایروبی ها به طور دائمی در شهرداری تهران پیگیری شده است اگر بارش ها عادی باشد در شهر وضعیت نرمال است و مشکلی وجود ندارد اما اگر حجم بارش ها شدیدتر از شرایط عادی باشد به دلیل بارش، حجم جوی ها و نهرها جواب این میزان بارش را نمی دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار