اداره کل هواشناسی استان فارس درباره وقوع سیلاب ، بارش باران ، آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها به عشایر هشدار داد.این اداره کل از عشایر و ساکنان حاشیه رودخانه ها خواسته از تردد در حاشیه رودخانه ها جدا خودداری کنند و آلات کشاورزی خود را ازحاشیه رودخانه ها دور کنند.
کد خبر: ۱۲۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ 07 November 2015
در چهل و ششمین روز از فصل پاییز و در پی ورود سامانه بارش زا به استان فارس ، بارش باران به صورت پراکنده از بامداد امروز در شهرستان های شمالی و غربی فارس آغاز شده است .

به گزارش تابناک فارس:براساس گزارش اداره کل هواشناسی فارس ، افزایش ابر ، رگبار پراکنده و رعد و برق همراه با افت نسبی دما تا 72 ساعت آینده در استان پیش بینی شده است .

اداره کل هواشناسی استان فارس درباره وقوع سیلاب ، بارش باران ، آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها به عشایر هشدار داد.
این اداره کل از عشایر و ساکنان حاشیه رودخانه ها خواسته از تردد در حاشیه رودخانه ها جدا خودداری کنند و آلات کشاورزی خود را ازحاشیه رودخانه ها دور کنند.

هواشناسی استان فارس اعلام کرد، بارندگی ها تا اواسط هفته در استان فارس ادامه دارد.

براساس نقشه های جوی سازمان هواشناسی و اعلام اداره کل هواشناسی فارس ، با فعالیت سامانه ناپایدار بارشی در همه نواحی استان ، افزایش ابر ، رگبار به همراه بارندگی ، وزش باد پیش بینی شده است که امکان آبگرفتگی معابر و اختلال درآمد و شد در مناطق مسکونی و به ویژه در گردنه ها و نواحی کوهستانی وجود دارد.

فارس آماده مقابله با بحران می شود
مدیرکل مدیریت بحران فارس گفت: جلسه اضطراری مدیریت بحران به ریاست استاندار فارس‌ جهت ارائه گزارش دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با بروز مشکلات احتمالی ناشی از بارندگی‌ها، برگزار می‌شود.

حسن فیاض‌پور یادآور شد: براساس داده‌های اطلاعاتی اداره کل هواشناسی، سامانه بارشی جدیدی جمعه شب، وارد فارس خواهد شد و مناطق غرب، شمالغرب، مرکز و جنوب این استان را در برخواهد گرفت.

وی افزود: براساس پیش‌بینی‌ها، از روز سه‌شنبه ۱۹ آبان شاهد افزایش شدت بارش‌ها در فارس خواهیم بود و چهارشنبه ۲۰ آبان نیز همین وضعیت را تجربه خواهیم کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس، با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها برودت هوا در هفته پیش‌رو افزایش محسوسی خواهد داشت، گفت: مردم فارس برودت هوا را در روزهای پایانی هفته جاری‌ تجربه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران، تمهیدات اندیشیده شده از سوی دستگاه‌های اجرایی و کارگروه‌های تخصصی ستاد، توسط مسئولان ارائه خواهد شد، از احتمال آبگرفتگی معابر خبر داد و گفت: در این جلسه نیازمندی‌های اضطراری نقاط مختلف فارس به سازمان مدیریت بحران کشور اعلام می‌شود.

فیاض‌پور اضافه کرد: امسال هماهنگی‌های بسیار خوبی هم از حیث سخت افزاری و هم نرم افزاری با برگزاری مانورها و تمرین تاکتیک‌های مقابله با بحران در فصل زمستان‌ انجام شده که امید است با تدبیر هرچه بیشتر شاهد عبور از فصل پاییز و زمستان با کمترین آسیب و خسارت باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس همچنین از برگزاری مانور مقابله با بحران در منطقه ۷ شهرداری شیراز در اواسط هفته آینده خبر داد و دلیل انتخاب این منطقه برای اجرای مانور را وجود رودخانه خشک و بروز مشکلات احتمالی این رودخانه براساس تجارب سال‌های گذشته در فصل پاییز و زمستان ذکر کرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
ممنون از اطلاع رسانی قوی سایت
و تشکر ویژه از مدیریت سایت با اداره عالی سایت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار