امام‌جمعه مشهد بابیان اینکه مذاکرات به معنای دست کشیدن از استکبارستیزی نیست گفت: مرگ بر آمریکا، مرگ بر مردم آمریکا نیست بلکه مرگ بر هژمونی دولت آمریکا است.
کد خبر: ۱۲۴۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹ 06 November 2015
به گزارش تابناک تبریز، آیت‌الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شدبیان کرد: عده‌ای آرزو داشتند ۱۳ آبان امسال آخرین سال‌شعار مرگ بر آمریکا باشد.

خطیب جمعه مشهد ضمن تشکر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان  ابراز کرد: عده‌ای ساده‌لوح و دلداده به غرب در بعضی از سراچه‌ها و شبکه‌های خود گفته‌اند آرزو می‌کنیم ۱۳ آبان امسال آخرین سال «مرگ بر آمریکا» باشد، در جواب این عده باید گفت: اگر در طول ۴۰ سال نهضت امام خمینی(ره) مرگ بر آمریکا تنها یک شعار بود از امسال «مرگ بر آمریکا» شعاری آمیخته باشعور است.

آیت‌الله علم الهدی افزود: به دو جهت این شعار آمیخته باشعور شد، اول اینکه مردم ما دشمنی آمریکا را کامل فهمیدند و متوجه شدند حتی بعد از مذاکره نیز عربده‌کشی، نعره زنی و تهدید زنی آن‌ها ادامه پیدا کرد و حتی بیشتر شد.

وی علت دوم را بیانات رهبری دانست و ادامه داد: رهبری فرمودند مرگ بر آمریکا، مرگ بر مردم آمریکا نیست بلکه مرگ  بر هژمونی دولت آمریکا است، همان کشوری که ۵۰ سال است که به مردم خود نیز دروغ می‌گوید

دشمن شماره یک مردم امریکا، دولت این کشور است

آیت‌الله علم الهدی عنوان کرد: در دوران جنگ سرد، به‌دروغ و تزویر، مالیات‌ها را تا ۸۰ درصد بالاتر بردند و دولت‌های مردمی دموکراتیک را با کودتای خود سرنگون کردند و باجان و پول مردم در سطح جهان جنگ‌افروزی کردند.

خطیب جمعه مشهد گفت: در کشتار و سرکوبی مردم آمریکای لاتین به مردم خود گفتند که شوروی به این کشور نفوذ کرده و اگر مردم آمریکای لاتین را نابود نکنیم چندی دیگر امریکای لاتین بر آمریکای شمالی تسلط پیدا خواهد کرد.

وی وجود سلاح کشتارجمعی در عراق را نمونه‌ای دیگر از دروغ دولت آمریکا به مردم خود خواند و افزود: حمله به عراق به بهانه سلاح کشتارجمعی در این کشور، حمله به افغانستان به بهانه انتقام حادثه ۱۱ سپتامبر و همچنین وجود بمب اتم در ایران نمونه‌هایی از دروغ‌های بزرگی بود که نشان می‌دهند آمریکا دشمن شماره یک مردم آمریکا است.

مرگ بر آمریکا مرگ بر دشمن مردم آمریکا است

امام‌جمعه با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا به معنای مرگ بر دشمن مردم آمریکا است افزود: سیاست دولتی که سابقه خصومت با ملت خود را از تمام ملت‌ها بیشتر در کارنامه دارد مگر عوض می‌شود؟

وی در پاسخ به عده‌ای که می‌گویند آمریکای امروز شیطان بزرگ دیروز نیست افزود: مگر شما جنایات آمریکا را در جهان و در کشورهای همسایه با چشم نمی‌بینید؟

آیت‌الله علم الهدی افزود: امروز روی کره زمین، هیچ ملتی رشد و سیاسی و روشن‌اندیشی آن به‌اندازه مردم ما نیست و این به برکت رهبر بیدار و بیدار ساز است که یک‌لحظه اجازه غفلت به مردم را نمی‌دهد.

ملت ایران استکبارستیزی  را از عاشورا آموختند

وی ادامه داد: تمام قدرت آمریکا به ترساندن است زیرا۵۰ سال مردم خود و مردم تمام کشورهای مورد تسلط خود را ترسانده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اما اگر مردمی مانند کشور ما از تحریم، تجهیزات جنگی و فشارهای اقتصادی آمریکا نترسند، دشمن را شکست خواهند داد و او را به زمین خواهند زد.

آیت‌الله علم الهدی شجاعت مردم ایران را الهامی از عاشورا دانست و گفت: مردم کشور ما عاشورایی هستند و دلداده همان انسان‌هایی هستند که بدون ترس و با دسته بسته، در کاخ یزید او را خوار و خفیف کردند.

فاجعه منا توطئه‌ای حساب‌شده بود

آیت‌الله علم الهدی همچنین با اشاره به فاجعه منا گفت: حادثه حج یک توطئه حساب‌شده توسط استکبار بود تا مسلمانان را از حج بیزار کنند تا دیگر  هیچ مسلمانی  آرزوی رفتن به حج را در دل خود نداشته باشد.

امام‌جمعه مشهد افزود: آن‌ها ابتدا آفریقایی‌ها و سپس ایرانی‌ها را مقصر این حادثه اعلام کردند تا این‌گونه نشان دهند که حج یک مراسم وحشیانه‌ای است که مسلمانان به طرز فجیعی یکدیگر را نابود می‌کنند اما اندیشه رهبری اجازه نداد این تصویر در ذهن مردم دنیا نقش ببند.

وی ادامه داد: حادثه حج را می‌توان آمیخته‌ای از بی‌لیاقتی و توطئه دانست که استکبار با کمک دست‌نشانده‌های خود در منطقه آن را به وجود آورد و سعی داشت چهره‌ای خشن از مناسک حج به دنیا نشان دهد.

وفای به نذر یکی از ویژگی‌های انسان الگو

امام‌جمعه مشهد در بخشی از سخنانش ضمن ادامه تفسیر سوره انسان گفت: یکی از ویژگی‌های انسان‌های خوب معرفی‌شده در ایات ابتدایی این سوره «وفای به نذر» است.

وی در توضیح وفای به نذر ابراز داشت: وفای به نذر اشاره به سه روز، روزه گرفتن اهل‌بیت حضرت علی(ع) دارد که طعام سه روز افطار خود را به مسکین و یتیم دادند و در این زمان خداوند سوره «هل اتی» را در فضیلت اهل‌بیت(ع) نازل کرد.

 آیت‌الله علم الهدی ادامه داد: برخی می گویند چرا خداوند به طور صریح اسم حضرت علی(ع) را در قرآن ذکر نکرده است، در پاسخ به این سوال دو جواب وجود دارد، عده ای از علمای اخباری معتقدند در بعضی آیات اسم امیرالمونین(ع) تصریح شده و بعد از مدتی حذف شده است.

وی اضافه کرد: البته ما این را قبول نداریم زیرا طبق آیات و روایت معتبر، قرآن کریم تنها کتاب آسمانی است که از تحریف در امان بوده و از ابتدا هیچ تغییری در آن به وجود نیامده است.

خطیب جمعه مشهد اضافه کرد: پاسخ دوم این است که تصریح به اسم ممکن بود عده ای از دشمنان خدا و اهل بیت را تحریک کنند تا دخل و تصرفی در آیات قرآن انجام دهند تا اسم حضرت علی(ع) را حذف کنند، خداوند نیز به دلیل اینکه دشمنان دست به چنین کاری نزنند، به جای تصریح مستقیم، نشانه های ایشان را ذکر کرده است.

آیت الله علم الهدی گفت: البته دو آیه در قرآن وجود دارد که در آنجا حضرت علی(ع) را با و نشانی معرفی می کند و در هیچ احدی این نشانه ها وجود ندارد، اولی آیه ۵۵ سوره «مائده» و همین آیه وفای به نذر سوره انسان است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار