امام جمعه بندرآستارا گفت:
وی خواستار فعال شدن کانون های فرهنگی در تمامی مساجد شد و اظهار کرد: باید از نیروهای جوان متخصص در کانون های فرهنگی و هنری مساجد به درستی بهره گرفته شود.
کد خبر: ۱۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱ 10 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، امام جمعه بندرآستارا گفت: همگرایی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در کنار پایگاه های مقاومت بسیج موجب اعتلای فرهنگ اسلامی می شود.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا روز سه شنبه در آیین تجلیل از مسوولان کانون های مساجد و جمعی از روحانیون شهرستان آستارا افزود: علما ، هیات امنا ، پایگاه های مقاومت و کانون های فرهنگی و هنری در مساجد در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی نقش ویژه ای دارند.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی افراد در مساجد باید یکی باشد ، اضافه کرد: بنا به تاکیدات رهبر معظم انقلاب کانون های مساجد در کنار بسیج باید جدی گرفته شوند که انتظار می رود از برنامه های فرهنگی و هنری کانون ها حمایت مادی و معنوی به عمل آید.

وی خواستار فعال شدن کانون های فرهنگی در تمامی مساجد شد و اظهار کرد: باید از نیروهای جوان متخصص در کانون های فرهنگی و هنری مساجد به درستی بهره گرفته شود.

وی اضافه کرد: بهترین سنگ محک برای موفقیت کانون های مساجد وجود نمازگزاران جوان و استفاده از نیرو و تخصص آنها در راستای اعتلای برنامه های فرهنگی است.

حجت الاسلام حافظ نیا در ادامه شکل گیری افکار اسلامی در قشر جوان جامعه را در اوج تهاجم فرهنگی دشمن لازم دانست و افزود: به تناسب پیشرفت و توسعه امکانات و تکنولوژی در فضای مجازی ، برنامه های فرهنگی باید از تنوع و ابتکار عمل لازم متناسب با ذائقه و سلیقه جوانان برخوردار باشد.

وی خواستار تشکیل کارگروه های تخصصی به منظور آسیب شناسی مسائل فرهنگی جامعه توسط کانون های مساجد شد و اظهار کرد: این کارگروه ها بنا به مقتضای زمانی و مکانی باید فعالیت های خود را ارائه بدهند چرا که شهرستان آستارا به خاطر موقعیت مرزی خود از حساسیت ویژه ای برخوردار است.

در این آیین جمعی از روحانیون ، مسوولان و فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان آستارا به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد تجلیل شدند.

شهرستان آستارا در 200 کیلومتری شمال غرب مرکز گیلان دارای 87 مسجد است که از این تعداد 40 مسجد دارای کانون فرهنگی و هنری می باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار