در 20 و 21 آبان ماه برگزاری خواهد شد:
هفتمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری با تاکید بر راهبردهای توسعه شهری در روز‌های 20 و 21 آبان ماه در شهر مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱ 03 November 2015
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد عصر امروز در نشست خبری هفتمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری با رویکرد راهبردهای توسعه شهری که در ساختمان شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، گفت: مدیریت یکپارچه شهری و حساس‌سازی شهرها به این موضوع از رویکردهای مهم هفتمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری است.

‌محسن انتظاری هروی ‌اظهار کرد: برگزاری این کنفرانس می‌تواند به شکل‌گیری مدیریت یکپارچه شهری و حساس‌سازی شهرها به این موضوع کمک کند.

وی افزود: شورای اسلامی شهر نهادی مردمی بوده و دانشگاه نیز جنبه علمی دارد که تعامل آنها سبب ثمرات خوبی می‌شود و با توجه به افزایش جمعیت شهرنشین و کاهش جمعیت روستانشینان، برای تغییرات سیاسی، کالبدی و اجتماعی نیازمند برنامه‌ریزی ویژه‌ای هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: امروز راهبردهای توسعه شهری در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان مورد توجه قرار گرفته‌است لذا بر همین اساس این موضوع به عنوان یکی از محورهای ویژه کنفرانس مطرح‌ شده ‌و البته از طرفی در این کنفرانس مباحث نباید صرفا به صورت نظری مورد توجه قرار گیرد بلکه باید کاملا کاربردی باشد.

انتظاری هروی عنوان کرد: ‌مدیریت جامع و یکپارچه شهری موضوع بسیار مهمی که سبب کیفیت بخشیدن به امور و کاهش هزینه‌ها و همچنین استفاده بهینه از فرصت‌ها می‌شود که در برنامه سوم و چهارم توسعه مورد توجه قرار گرفته‌بود اما در برنامه پنجم توسعه این موضوع دیگر تکلیف دولت نبود.

‌* بانک اطلاعاتی کنفرانس‌های شهری مشهد تهیه می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد نیز در این نشست خبری گفت: بانک اطلاعاتی کنفرانس‌های شهری مشهد تهیه می‌شود.

‌موسی شربتدار‌ اظهار کرد: هدف ما از برگزاری این کنفرانس استفاده از خرد جمعی و نخبگانی برای رساندن مشهد به جایگاه واقعی خود است.

وی افزود: امام رضا (ع) متعلق به تمام شیعیان جهان است و بر این اساس باید از نظرات نخبگان ملی و بین‌المللی نیز استفاده و افق دید گسترده‌تر شود و از طرفی باید دبیرخانه دائمی این کنفرانس توسعه یابد.

شربتدار بیان کرد: امروز ده‌ها محقق با کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری با رویکرد راهبردهای توسعه شهری همکاری دارند که باید بانک اطلاعاتی از این افراد تهیه و از تعامل آنان استفاده بیشتری شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد تصریح کرد: طرح‌ها و پژوهش‌های ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری با رویکرد راهبردهای توسعه شهری عملیاتی شده و در حال حاضر در مدیریت پژوهشی شهرداری تعدادی از مقالات کنفرانس‌های گذشته به مرحله اجرا رسیده‌است.

* ارسال 420 مقاله به دبیرخانه هفتمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: 420 مقاله به این کنفرانس ارسال شده که با توجه به سیاست‌های موجود حدود 250 مقاله برای شرکت در کنفرانس پذیرفته شده‌است.

‌‌براتعلی خاکپور ‌اظهار کرد: هفتمین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری با تاکید بر راهبردهای توسعه شهری در روز‌های 20 و 21 آبان ماه در شهر مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم از سال آینده هشتمین کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری را به صورت بین‌المللی در مشهد برگزار کنیم.

خاکپور بیان کرد: این کنفرانس می‌تواند در برنامه‌ریزی و مدیرت شهری و همچنین راهبردهای توسعه نقش به‌سزایی داشته‌باشد و سبب افزایش تعامل بین حوزه علمی و اجرایی می‌شود.

عضو شورای شهر مشهد در مورد مخاطبان این کنفرانس نیز گفت: در این کنفرانس اعضای شورای اسلامی شهرها، کارشناسان و علاقه‌مندان به برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، اعضای هئیت‌های علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها، مدیران و کارشناسان شهرداری و سایر محققان حضور دارند.

خاکپور عنوان کرد: 420 مقاله به این کنفرانس ارسال شده که با توجه به سیاست‌های موجود حدود 250 مقاله برای شرکت در کنفرانس پذیرفته شده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار