به منظور ساماندهی و اسکان موقت زائران اربعین حسینی در مرز بین المللی شلمچه، با تاکید استاندار خوزستان برای نخستین بار با مشارکت پنج شهرستان معین استان ساخت موکب های عزاداری در دست اجراست.
کد خبر: ۱۲۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱ 02 November 2015
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان یکشنبه در حاشیه برگزاری نخستین نماز جماعت در موکب آبادان در مرزشلمچه در گفت و گو ایرنا، از پیشرفت 90 درصدی اجرای سازه و زیر سازی موکب آبادان در شلمچه خبر داد و افزود:بزرگترین موکب در بین شهرستان های معین و شهرداری های اصفهان و تهران از سوی آبادان طراحی شده و در حال اجراست.

عزیزالله شهبازی گفت:این موکب در زمینی به مساحت بیش از 15 هزار متر مربع و با تمامی امکانات رفاهی با زیرساخت های خدماتی در حال ساخت است.

وی با بیان پیش بینی استقرار نیروهای خدماتی، آتش نشانی و بهداشت و درمان در موکب آبادان، اظهار داشت:در این موکب علاوه بر اسکان موقت زائران اربعین حسینی، خدمات درمانی و بهداشتی و توزیع نذورات مردمی نیز به ارادتمندان و عاشقان اهلبیت علیهم السلام ارائه می شود.

به گزارش ایرنا در نخستین نماز جماعت موکب های شهرستان های جنوبی استان خوزستان، امام جمعه آبادان، معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی حضور داشتند.

پدر ایام اربعین سال گذشته 580 هزار زائر در همایش پیاده روی اربعین از مرز زمینی شلمچه به عراق تردد کردند.

پیش بینی شده است در سال جاری این میزان به یک میلیون زائر افزایش یابد.

شهرستان های خرمشهر، آبادان، امیدیه، ماهشهر و شادگان فرمانداری های معین ستاد اربعین حسینی در مرز شلمچه هستند و شهرداری های اصفهان و تهران نیز در اربعین سالجاری به عنوان شهرداری های معین فعالیت می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار