تابناک: رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اهمیت خبررسانی و فعالیت های خبری، تلاش رسانه های خبری در جمهوری اسلامی ایران را حساس توصیف کرد و گفت: حساسیت خبررسانی در شرایط فعلی، نظیر مجاهده در جبهۀ جنگ است و از این جهت، نیاز به مراقبت و مواظبت مضاعف دارد.
کد خبر: ۱۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰ 09 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از دفتر رییس حوزه علمیه اصفهان، آیت الله العظمی مظاهری در دیدار مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه این خبرگزاری هم به صورت رسمی و هم به صورت اسمی، منسوب به نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت است، افزود: کیفیت انتشار خبر در خبرگزاری جمهوری اسلامی، به طور مستقیم می تواند برای حیثیت نظام و دولت، مفید یا مضر باشد و فعالیت این خبرگزاری از این جهت حساس تراست.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت رسانه های خبری، خبرگزاری ها، سایت ها و روزنامه ها باید با تنزه و قداست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سازگاری داشته باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه وضعیت رسانه های خبری مطلوب نیست وگناهانی نظیر تحریف خبر، تخریب شخصیت ها، دروغ، غیبت، تهمت، اهانت، شایعه سازی و شایعه پراکنی در برخی از روزنامه ها و سایت های خبری رایج شده است که این طرز خبررسانی، علاوه بر اینکه با اخلاق و قداست جمهوری اسلامی سازگار نیست، برای همه ارکان نظام، مضر و مخرب است.

وی در این باره اظهار کرد: اهداف کسانی که در رسانه ها به تحریف حقایق یا تخریب شخصیت، اهانت و آبروریزی اشخاص و بزرگان می پردازند، شیطانی است و این گناهان بزرگ، هیچ توجیهی نمی پذیرد.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه ارتقای سطح کمی و کیفی رسانه های خبری در هر نظام و کشوری، باعث ارتقای جایگاه بین المللی آن کشور در سطح دنیا می شود، تاکید کرد: افزایش تعداد رسانه ها، سایت ها و روزنامه ها در جمهوری اسلامی به شرطی مطلوب است که رعایت اخلاق و ادب و انصاف اسلامی و انسانی در رسانه ها بشود وگرنه تعدد رسانه های بی اخلاق، زیان بار است.

وی در ادامه اظهار کرد: بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مترصد سوء استفاده از رفتار رسانه های داخلی هستند و از این جهت، ظهور و بروز اختلافات داخلی و نیز اهانت و سرزنش گروه ها و جناح های سیاسی نسبت به یکدیگر و تحریف حقایق و واقعیت ها، آنان را به اهداف شوم خود نزدیک می کند و برای جمهوری اسلامی خسارات جبران ناپذیری دارد.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی به همراه مدیر امور استان ها و محصولات خبری ایرنا روز سه شنبه 12 اسفند ماه در جریان سفر به اصفهان با آیت الله مظاهری دیدار و گفت و گو کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار