با برگزاری انتخابات دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری منطقه 3 کشور در دانشگاه تبریز، ذوالفقار همتی مدیر روابط عمومی دانشگاه تبریز، برای چهارمین بار متوالی به عنوان دبیر منطقه 3 روابط عمومی دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب شد.
کد خبر: ۱۲۱۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸ 31 October 2015
به گزارش  تابناک تبریز، معاون مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در این مراسم  با اشاره به حساسیت و اهمیت کار در روابط عمومی ها گفت: اهمیت امر روابط عمومی و ارزش کار شما مدیران و کارشناسان بسیار مهم بوده و در قرآن  کریم به قلم و آنچه با قلم مى نویسند، سوگند یاد شده است.
دکتراسماعیل بایبوردی در ادامه با اشاره به رسالت این شغل در جامعه و لزوم قایل شدن بهای بیشتر به آن تصریح کرد: دانستن و آگاهی حق مردم و شهروندان است و از این رو یکی از مهمترین رسالت های روابط عمومی، دادن آگاهی و دانایی لازم به اقشار مختلف جامعه است.
وی در بخش دیگر سخنان خود ایجاد بستر لازم برای جلب اعتماد، مشارکت، تفاهم، وحدت، همکاری، ثبات و امنیت در جامعه را از دیگر رسالت های  روابط عمومی سازمان ها و دستگاه ها برشمرد.
معاون مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به اینکه با توجه به رشد شتابان فعالیت های علمی، پژوهش و فناوری، وظیفه روابط عمومی در دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری را به نوعی سنگین تر کرده است، اظهار داشت: روابط عمومی ها باید با اطلاع رسانی به موقع و درست خبرهای حوزه علم و فناوری، جامعه را در جریان پیشرفت جمهوری اسلامی در این حوزه قرار دهند.
دکتر بایبوردی داشتن سواد رسانه برای مدیران و کارشناسان در این حرفه را ضروری دانست و گفت: امروزه دیگر متولیان روابط عمومی جدای از مهارت های اولیه همچون خبر نویسی، طراحی و ...، باید بینش روابط عمومی و سواد رسانه ای خود را ارتقاء دهند و روابط عمومی ها باید از حالت سنتی خارج شده به روابط عمومی نوین و الکترونیکی روی آورند.
به گفته وی امروز مجموعه ای در دستگاه ها و سازمانها موفق است که روابط الکترونیکی را در دستور کار خویش قرار داده است.
همین گزارش حاکی است: در ابتدای این جلسه نیز ذوالفقار همتی مدیر روابط عمومی دانشگاه تبریز، به ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته، طی دوره های قبلی در این منطقه ارایه کرد.
در پایان این گردهمایی انتخابات دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه ها، مراکز پژوشی و فناوری منطقه 3 کشور با کاندیداتوری چهار نفر از دانشگاه های تبریز، زنجان، صنعتی ارومیه و مراغه برگزار شد و ذوالفقار همتی مدیر روابط عمومی دانشگاه تبریز  با کسب بیشترین آراء، برای چهارمین دوره پیاپی به عنوان دبیر منطقه 3 انتخاب شد.
لازم به ذکر است: شورای هماهنگی روابط عمومی های دانشگاه و مراکز فناوری منطقه 3 کشور، شامل 14 دانشگاه و مراکز پژوهشی از جمله دانشگاه های تبریز، شهید مدنی آذربایجان، صنعتی سهند، هنر اسلامی تبریز، دانشگاه مراغه، دانشگاه بناب، دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه زنجان، تحصیلات تکمیلی زنجان، دانشگاه ارومیه، دانشگاه صنعتی ارومیه، مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه، پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، پارک علم و فناوری زنجان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار