بسته حوادث و اتفاقات ناگوار تابناک؛
تابناک: مسوول كمپ به من گفت ديشب يك آقا كه خودش را دوست شما معرفي كرد شما را به اين جا آورد و گفت كه دوستم معتاد است و مي‌خواهم او را ترک بدهم.
کد خبر: ۱۲۰۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 31 October 2015

به گزارش تابناک اصفهان، صفحه حوادث و اتفاقات ناگوار روزنامه ها همیشه از روزنامه جدا می کنم چرا که هیچگاه دوست ندارم از کشته شدن یا مرگ و ناخوشی های مردم بدانم اما به هر حال عده ای به این موضوعات علاقه دارند و از همین رو تابناک در نظر دارد به بررسی مهم ترین اخبار حوادث و اتفاقات در هفته ای که گذشت بپردازد.

سرهنگ "ستار خسروي " اظهار کرد: در پي وقوع چندين فقره سرقت احشام در شهرستان‌هاي استان اصفهان موضوع در دستور كار ماموران پليس آگاهي اصفهان قرار گرفت.

وي افزود: ماموران موفق شدند پس از انجام يك‌سري اقدامات تخصصي اعضاي اين باند شش نفره را شناسايي و دستگير كنند.

ریيس پليس آگاهي اصفهان خاطرنشان کرد: اعضاي اين باند، شبانه به دامداري‌ها رفته و با اعمال خشونت و ضرب و شتم نگهبان احشام را سرقت مي‌كردند.

خسروي با بیان اینکه ماموران موفق شدند در بازرسي از مخفيگاه سارقان تعداد 100 راس احشام را كشف كنند، تصریح کرد: در اين خصوص پرونده تشكيل و متهمان برای سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل داده شدند.

وی با اشاره به اينکه در فصل سرما سرقت احشام مورد توجه سارقان قرار مي‌گيرد به دامداران توصيه كرد: محل نگهداري دام‌ها و ساير احشام بايد از ديوارهاي مستحکم و ايمني لازم برخوردار باشد و دامداري‌ها بايد به دوربين‌هاي مدار بسته مجهز باشند.

‌ریيس پليس آگاهي اصفهان ادامه داد: همچنین از سپردن گله به کودکان و افراد کم سن و سال و يا افراد مسن و نیز به‌کارگيري اتباع بيگانه و نقل و انتقال احشام در شب خودداري شود.

نارفیقی که رفیق خود را خواب کرد!

مرد جواني كه براي تنظيم شكايت مبني بر سرقت كاميون و پول خود به كلانتري مركز خميني‌شهر اصفهان مراجعه كرده بود در واحد مشاوره اين كلانتري پيرامون ماجرايي كه برايش رخ داده بود، گفت: " با هزار مكافات و قرض زياد توانستم يك دستگاه كاميون دانگ فنگ را براي حمل بار و كارم از تهران خريداري كنم، با خوشحالي در حال بيرون آمدن از نمايشگاه معاملاتي خودرو بودم كه با شخصي هم لهجه خودم برخورد كردم كه سلام عليك گرمي با من كرد.

او خودش را همشهري من معرفي کرد و پس از احوالپرسي گفت که براي كاري به تهران آمده و قصد برگشتن دارد. من هم چون تنها بودم و نياز به يك همراه و همزبان داشتم تعارف كردم كه در صورت تمايل با هم به شهرمان برگرديم.

او هم قبول كرد و گفت من هم تنها هستم و خوشحال مي‌شوم اين مسير را با شما خوش بگذرانم. در بين مسير نيز خيلي به من در كارهاي ماشين كمك کرد و حتي برایم مواد غذایي می‌خرید و به نوعي سعي داشت اعتماد مرا جلب كند.

وقتي به اصفهان رسيديم خودرو را در يك گاراژ قرار داديم و شب با هم مشغول خوردن شام شديم. درحال شام خوردن، يك ليوان دلستري كه دوستم به من تعارف كرده بود را نوشيدم و بعد از چند دقيقه احساس خستگي و خواب آلودگي به من دست داد و ديگر چيزي نفهميدم تا اينكه پس از حدود دوازده ساعت به هوش آمدم و متوجه شدم که در يك كمپ ترك اعتياد هستم .

مسوول كمپ به من گفت ديشب يك آقا كه خودش را دوست شما معرفي كرد شما را به اين جا آورد و گفت كه دوستم معتاد است و مي‌خواهم او را ترک بدهم. تازه فهميدم كه فردي كه در عرض چند ساعت با او دوست شده و به او اعتماد كرده بودم درون دلستر داروي خواب آور ريخته است.

پس از اينكه موضوع را براي مسوول كمپ تعريف كردم با يكديگر به درب گاراژي كه خودرو در آن بود مراجعه كردیم و متوجه شدم دوست خائنم اقدام به سرقت كاميون و مبلغ سي ميليون تومان وجه نقد و تمام مدارك هويتي و مالكيتي خودروی من كرده است.

سودجویی، انگیزه هکر اینترنتی

سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي" اظهار کرد: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فردي ناشناس با نفوذ به ايميل شخصي وي از اطلاعات مهم او سوءاستفاده كرده است، بررسي موضوع در دستور كار پليس فتا قرار گرفت.

وي افزود: در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد هكر با نفوذ به ايميل اين شهروند به اطلاعاتي همچون نام كاربري و پسورد وي دسترسي پيدا كرده و علاوه بر سرقت اطلاعات مهم و با ارزش وي توانسته مبالغي را نيز از حسابش به سرقت ببرد.

رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان تصریح کرد: در اين زمينه پرونده تشكيل و كارآگاهان پليس فتا با انجام اقدامات تخصصي در فضاي مجازي توانستند متهم را كه خارج از استان اصفهان سكونت داشت شناسايي و دستگير كنند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: متهم كه در ابتدا منكر هرگونه جرم و بزهي بود در مواجهه با مدارك و مستندات پليس به عمل مجرمانه خود اعتراف و انگيزه خود از اين كار را سودجويي و كسب منفعت عنوان كرد.

وی با بيان اينكه متهم به همراه پرونده برای سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد به شهروندان توصيه كرد: براي حفاظت از ايميل خود در حفظ و نگهداري كلمات عبور نهايت دقت را داشته باشید و ايميل‌هاي ناشناس و يا با مضامين غير اخلاقي و فريبنده را باز نكنيد زيرا ممكن است اين ايميل از طرف يك هكر برای نفوذ به رايانه شما ارسال شده باشد.

توقيف محموله سير و ليموترش قاچاق

سرهنگ ستار خسروي اظهار کرد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهی اصفهان در ادامه طرح‌هاي خود از محل ميدان ميوه و تره بار شهر اصفهان بازديد به عمل آوردند.

وي افزود: در اين طرح كه با مشارکت كارشناسان مديريت نظارت بر اصناف اجرا شد، مقدار يك تن و 300 كيلوگرم سير و دو تن ليموترش خارجي قاچاق كشف و توقيف شد.

ریيس پليس آگاهي استان اصفهان ارزش كالاهاي كشف شده را بيش از 300 ميليون ريال عنوان كرد و گفت: در اين رابطه دو نفر كه اقدام به تهيه محموله قاچاق كرده و قصد عرضه آنها در بازار را داشتند شناسايي و دستگير و برای سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار