بیژن ذوالفقارنسب*
کد خبر: ۱۲۰۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰ 31 October 2015
روز گذشته در مجموع از دو تیم پرسپولیس و استقلال بازی خوبی دیدیم. این بازی از چند جنبه با ارزش بود. اول اینکه بعد از چند داربی، تماشاگر خوبی برای دیدن بازی به ورزشگاه آمده بود و بعد از مدت‌ها این تعداد تماشاگر با نظم خاصی بازی را تماشا می‌کردند. دوم اینکه محسن ترکی داور بازی  توانست به‌خوبی از پسِ قضاوت این بازی حساس برآید و هیچ حرف‌وحدیثی باقی نگذاشت و در آخر هر دو تیم با برنامه به داربی آمده بودند و توانستند بازی خوبی را از خود به نمایش بگذارند. 

در داربی ٨١ شرایط فنی دو تیم در نیمه اول بسیار خوب بود و معلوم بود هر دو مربی با طرح و نقشه تیم‌های خود را به زمین فرستاده‌اند. پرسپولیسی‌ها در نیمه اول عملکرد بهتری داشتند و دو موقعیت گل بالای ٩٠ درصد را برای این تیم امید عالیشاه و احمد نورالهی از دست دادند. نیمه دوم بازی دو تیم با همان آهنگ نیمه اول شروع شد ولی استقلال توانست زودتر از پرسپولیس به گل برسد. بعد از گل، استقلالی‌ها فوتبال محافظه‌کارانه‌ای را در دستور کار خود قرار دادند اما نتوانستند اصولی دفاع کنند و از گلِ زده خود حفاظت کنند. در طرف مقابل پرسپولیسی‌ها بعد از گل‌ِ خورده، راهی جز گل‌زدن نداشتند و فشار سنگینی را روی دروازه استقلال آوردند تا در ثانیه‌های پایانی بازی توسط بنسون، بازیکن خارجی خود که به‌عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمده بود موفق شدند گل تساوی را به استقلال بزنند.

فکر می‌کنم وقتی تیمی بازی برده را با تساوی عوض می‌کند سرمربی آن تیم نتوانسته با تعویض‌هایش نتیجه بازی را حفظ کند و تعویض‌های پرویز مظلومی در بازی دیروز کارساز نبود. در بازی روز گذشته در تیم استقلال مهدی رحمتی عملکرد فوق‌العاده خوبی داشت و بارها توانست مانع از گلزنی پرسپولیسی‌ها شود. همچنین امید ابراهیمی هم تا قبل از زدن گل استقلال در بازی عملکرد خوبی داشت و توپ را به‌خوبی به جریان درمی‌آورد. در تیم پرسپولیس هم محسن مسلمان که برانکو ایوانکوویچ او را از ابتدا در ترکیب این تیم قرار داده بود در کنار رامین رضاییان، مدافع ملی‌پوش این تیم عملکرد خوبی داشت. درمجموع با توجه به وضعیت بازی، فکر می‌کنم نتیجه‌ای عادلانه در بازی دیروز رقم خورد. در این فصل برای پرسپولیس شانسی برای قهرمانی قائل نیستم چون دست برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت پرسپولیس خالی است. 

پرسپولیسی‌ها بعد از دو برد خوب مقابل سیاه‌جامگان و ملوان به این بازی آمده بودند و با وجود مساوی مقابل استقلال و اختلاف امتیاز این تیم با صدر جدول اگر به همین روند خود ادامه دهند در ادامه بازی‌های لیگ برتر می‌توانند برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا امیدوار باشند. در آن‌سو استقلالی‌ها در این فصل تیمی پرمهره‌تری نسبت به پرسپولیس در اختیار دارند و با استفاده از تجربه و نیروی جوانی‌ای که دارند در لیگ امسال مدعی هستند. در آخر می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که این بازی گمشده فوتبال ایران بود که به سلامت برگزار شد. در آن هواداران پرشور حضور داشتند و بازیکنان دو تیم عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتند. امیدوارم در ادامه لیگ برتر هم این روند ادامه پیدا کند.

*کارشناس فوتبال / شرق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار