رییس جهاد کشاورزی شهرستان ری از تخریب 30 باب ساخت وساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای عشق آباد در بخش قلعه نو شهرستان ری خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷ 09 March 2015

علی جوادی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این قلع و قمع ها با استناد به حکم قضایی توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ری و با حضور بخشدار، اکیپ های نظارتی، حفاظت از اراضی و نماینده دستگاه قضایی انجام شد.

وی افزود: هرگونه ابنیه و تاسیساتی که بدون دریافت مجوز از سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت امور اراضی استان انجام و اراضی زراعی و باغات را از حالت بهره برداری کشاورزی خارج کند، طبق قانون جرم و طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: براساس قانون هرگونه ساخت و ساز بدون کسب مجوز در محدوده اراضی زراعی و باغی مشمول قلع و قمع، جریمه و در صورت تکرار حبس خواهد شد.

وی با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص برخورد با متخلفین تاکید کرد: این اقدام در راستای حفظ منابع طبیعی و مقابله با دست اندازی افراد سود جو به حریم جنگل ها و منابع طبیعی و اراضی کشاورزی انجام شده است.

بخشدار قلعه نو نیز گفت: در راستای اجرای ماده 3 اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات مصوب اول آبان ماه سال 85 مجلس شورای اسلامی، تمامی مالکان یا متصرفان اراضی زراعی و باغات که به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از مراجع قانونی اقدام به تغییر کاربری کنند، علاوه بر تخریب بنای احداثی به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر قیمت روز زمین محکوم می شوند.

کریم رئوف افزود: در این راستا و به منظور حفظ بهینه اراضی کشاورزی نیاز به همکاری تمامی دستگاه ها، شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، دهیاران و بهره برداران اراضی و باغات کشاورزی است تا از وقوع هر گونه جرم و تغییر کاربری غیرمجاز پیشگیری شود.

بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری با 45 هزار جمعیت و 12 روستا در جنوب غربی این شهرستان و در 20 کیلومتری مسیر جاده تهران- ورامین قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار