مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم:
مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه در سال‌های اخیر بیش از 500 مورد تخلف تغییر کاربری ثبت شده است، گفت: گشت‌های ویژه بازرسی امور اراضی ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۱۹۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱ 27 October 2015
به گزارش تابناک قم، محمدرضا طلایی در گردهمایی مدیران امور اراضی منطقه یک کشور که در هتل پارسیای قم برگزارشد، با اشاره به اینکه بحث مقابله با تغییرات کاربری نیاز به توجه ویژه است، اظهار داشت: برای رفع مشکلات موجود در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به یک عزم ملی نیاز داریم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه در بحث حفظ کاربری اراضی توفیق کاملی نداشته‌ایم و به اندازه کافی موفق نبوده‌ایم، افزود: در استان قم در بحث تخلافات تغییر اراضی در استان قم در چند سال اخیر بیش از 500 مورد تخلف در این زمینه داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بازدارنگی قوانین به حد کافی نیست، تصریح کرد: از این رو در این زمینه نیازمند بازنگری و اصلاح قانون هستیم تا افراد سودجو نتوانند از خلاهای قانونی سوء استفاده کنند.

طلایی  با تاکید بر اینکه برای تخریب اراضی تغییر کاربری شده هم با مشکل رو به رو هستیم، افزود: حتی برخورد با این تخلفات هم هزینه‌های بالایی را برای سازمان جهاد کشاورزی به همراه دارد، از این رو جریمه‌های بالای نقدی با چند برابر ارزش زمین می‌تواند مؤثر باشد و از تغییر کاربری‌ها جلوگیری شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به راه اندازی گشت‌های ویژه امور اراضی در استان قم، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تخلفات کاربری افتتاح و راه اندازی این گشت می‌تواند گام بلندی باشد.

وی با بیان اینکه سامانه ارتباط مردمی 131 آماده دریافت نظرات  وشکایات مردم است، افزود: با راه اندازی سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی با شماره تلفن 131 مردم در سراسر کشور می‌توانند هرگونه تخلفی را در این زمینه  از جمله تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تفکیک و خُرد کردن زمین‌های کشاورزی، تصرف‌های غیرمجاز و زمین خواری، شناسایی اراضی کشاورزی رها شده و بایر را گزارش دهند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار