مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: اغلب موقوفات این استان درون‌مایه فرهنگی داشته و بیشتر با نیت وقف فرهنگی همراه هستند.
کد خبر: ۱۱۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۳ 27 October 2015

حجت الاسلام اکبر قیامی در گفتگو باخبرنگار مهربا بیان اینکه از ابتدای امسال ۲۴ مورد وقف جدید به ثبت رسیده است، اضافه کرد: اغلب وقف ها با نیت فرهنگی بوده و بیشتر درون مایه فرهنگی دارند.

وی در خصوص اقدامات دو سال اخیر این نهاد اجرایی جهت ترویج وقف فرهنگی تصریح کرد: ما به جهت توسعه وقف فرهنگی نشست های متعدد در رویدادهای مختلف داشتیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در پاسخ به اینکه چرا موقوفات به وقف زمین و ساختمان محدود مانده و در راستای وقف فرهنگی به ندرت موردی به ثبت رسیده است، متذکر شد: حتی وقف ساختمان نیز با نیت فرهنگی است.

قیامی اجرای امینانه نیت واقفان را از جمله برنامه ها و سیاست های اصلی اوقاف دانست و تاکید کرد: در این راستا طی دو سال گذشته تلاش کردیم نیت واقفان احصا شده و نسبت به تحقق آن برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه برخی وقف ها قید زمانی و مکانی داشته و برخی بدون قید است، تصریح کرد: در مجموع تلاش بر این است در بهره برداری از هر موقوفه نیت واقف در اولویت قرار گیرد.

به گفته مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اغلب موقوفات با هدف احسان و عزاداری با نیت سید الشهدا ابا عبدالحسین (ع) است و به ویژه در عزاداری های ماه محرم بر اساس نیت با قید زمانی واقفان برای عزاداری یا پخش نذورات اقدام شده است.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
شما اگر واقعا به فکر صیانت از موقوفات هستید چرا موقوفه مرحوم باتمان قلنج را که شهرداری غصب و به پارک آرتا تبدیل کرده بازپس نمیگیرید . آن مرحوم ملک خود را برای احداث بیمارستان خیریه وقف کرده بود نه برای احداث پارک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار