معاون بهداشت و درمان اداره‌کل بنیاد شهید قزوین:
معاون بهداشت و درمان اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: وضعیت سلامتی 94 جانباز شیمیایی استان با اجرای طرح پایش سلامت بررسی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶ 26 October 2015
مسعود بخارایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: استان قزوین نزدیک به 500 جانباز شیمیایی دارد که از این آمار، 70 نفر دچار مشکلات ریه، چشم و پوست متوسط تا شدید هستند.

وی با اشاره به اینکه جانبازان شیمیایی استان قزوین هر ساله یک بار پایش سلامت تخصصی می‌شوند، افزود: این جانبازان می‌توانند برای پایش سلامت عمومی به هر پزشک عمومی طرف قرارداد بنیاد شهید در هر بازه زمانی مراجعه کنند.

معاون بهداشت و درمان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: 94 نفر از جانبازان شیمیایی شدید و متوسط استان قزوین با مراجعه به کلینیک تخصصی بیمارستان بوعلی سینا پایش سلامت می‌شوند.

بخارایی با بیان اینکه جانبازان شیمیایی ریه، پوست و چشم، از 5 تا 70 درصد در این پایش سلامت حضور دارند، اضافه کرد: این پایش جمعه، 8 آبان ماه سال جاری، در 2 نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: 3 متخصص ریه، پوست و چشم، در پایش سلامت حضور دارند و به صورت تخصصی ضمن معاینه، وضعیت سلامتی آنها را بررسی می‌کنند.

معاون بهداشت و درمان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: قبل از اجرای طرح پایش سلامت، جانبازان شیمیایی باید نزد پزشک عمومی رفته تا فرم پایش سلامت برای آنها پر شود.

بخارایی با بیان اینکه در این فرم اطلاعات سلامتی فردی از جمله داروهایی که جانباز استفاده می‌کند و بیماری‌های مرتبط و غیرمربوط به مجروحیت اخذ می‌شود، افزود: با قرار دادن این فرم در پرونده جانبازان، اطلاعات کاملی از وضعیت سلامت عمومی فردی در اختیار متخصصان قرار می‌گیرد.

این مسئول اظهار کرد: همچنین جانبازان شیمیایی باید تست ریه جدید انجام بدهند که در تسهیل انجام این تست، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، هماهنگی‌های لازم را با دکتر زحل، فوق متخصص ریه انجام داده تا آنها نزد ایشان رفته و به راحتی تست بدهند.

معاون بهداشت و درمان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه انجام این پیش مقدمات موجب می‌شود تا پایش سلامت جانبازان شیمیایی در روز مقرر تسهیل یابد، یادآور شد: جانبازان شیمیایی باید مدارک خود را تا سه‌شنبه، 5 آبان ماه سال جاری به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارایه بدهند تا پرونده آنها برای انجام این پایش تشکیل شود.

بخارایی بیان کرد: اجرای طرح تحقیقاتی با موضوع تأثیر گازهای شیمیایی بر روی پوست جانبازان شیمیایی، مطلع شدن از وضعیت سلامتی جانبازان شیمیایی را از جمله اهداف اجرای طرح پایش سلامت تخصصی برشمرد.

این مسئول اضافه کرد: اعطای افزایش درصد جانبازی چکاپ کامل و درمان جانبازان شیمیایی از اهداف دیگر اجرای این طرح است.

معاون بهداشت و درمان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین عنوان کرد: در این پایش، هر جانبازی که وضعیت مصدومیتش ناشی از گازهای شیمیایی، شدت پیدا کرده با تأیید متخصصان، به آنها افزایش درصد جانبازی اعطا می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار