معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جشنواره تئاتر فجر همزمان با ایام دهه فجر و پس از یک سال وقفه در مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱ 26 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی ناصر نبی زاده در گفت‌وگو با تسنیم در حاشیه بازدید از دفتر این خبرگزاری در خراسان‌رضوی، اظهار داشت: مهمترین برنامه‌های تدوین شده در نیمه دوم امسال آغاز اجراهای عمومی تئاتر از 5 آبان ماه تا پایان امسال است که همزمان با 5 آبان، تئاتر نقل نامه عاشقی که با محوریت عاشورایی است به روی صحنه می‌رود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزاری جشنواره تئاتر "میثاق" را از دیگر جشنواره‌های قابل برگزاری در نیمه دوم امسال دانست و گفت: این جشنواره با محوریت دفاع مقدس به میزبانی شهرستان کاشمر برگزار می‌شود.

نبی زاده تصریح کرد: همچنین دو سوگواره تعزیه در شهرستان‌های‌کاشمر و سبزوار در ماه صفر برگزار که در این سوگواره‌ها به مباحث تعزیه به صورت تخصصی و پژوهشی پرداخته می‌شود.

وی مهمترین برنامه در دستور کار معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌خراسان رضوی برگزاری جشنواره تئاتر فجر در مشهد است، افزود: این جشنواره سال گذشته در هیچ استان کشور برگزار نشد اما امسال با رایزنی‌های صورت گرفته همزمان با ایام دهه فجر جشنواره تئاتر فجر در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری سیزدهمین جشنواره فیلم فجر در مشهد خبر داد و گفت: جشنواره فیلم فجر نیز همزمان با دهه فجر در مشهد برگزار می‌شود که در این دوره از جشنواره فیلم فجر علاوه بر اکران فیلم‌های جشنواره فجر در مشهد نقش سینماگران برجسته خراسانی در سینما کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نبی زاده با بیان اینکه امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به عنوان دبیر کمیته سینمایی جشنواره فیلم فجر انتخاب شده است، بیان‌کرد: با توجه به اینکه سال گذشته عدم برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان‌های کشور مطرح شد اما این جشنواره در مشهد و به تبع آن در چندین استان دیگر برگزار شد با انتخاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به عنوان دبیرکمیته سینمایی جشنواره فیلم فجر سیاست‌های برگزاری این جشنواره در استان‌های کشور برنامه ریزی شده‌است.

وی همچنین از برگزاری نهمین جشنواره فیلم عکس خراسان رضوی پس از یک وقفه 6 ساله خبر داد و گفت: نهمین جشنواره فیلم عکس خراسان رضوی دی ماه امسال در شهرستان کاشمر برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار