کد خبر: ۱۱۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 26 October 2015
تابناک گیلان: رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اعلام کرد: گرانفروشی و عدم درج قیمت کالا بیشترین شکایات مردمی به ستاد خبری ۱۲۴ گیلان بوده که در این باره بیش از چهار هزار گزارش دریافت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، محمد درویش کردار با بیان اینکه بیش از سه هزار و ۳۰۰ مورد از این گزارشات مربوط به بخش کالایی و بیش از ۸۶۰ مورد گزارش مربوط به بخش خدمات بود، اظهار کرد: با بررسی های به عمل آمده از سه هزار و ۸۷۱ مورد از این شکایات، بیش از نیمی آن ها متخلف شناخته شدند.

وی با تاکید بر اینکه سایر گزارش های مردمی نیز در دست بررسی است، افزود: دریافت گزارش های مردمی از طریق سامانه ستاد خبری ۱۲۴ و فعالیت ناظران افتخاری در بازار و مراکز خدمات دهی یکی از مهم ترین شیوه های نظارت بر بازار کالا و خدمات است.

درویش کردار تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال،  ۷۲۲ مورد شکوائیه مردمی نیز به صورت حضوری به ستاد خبری اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان رسیده و مورد بازرسی قرار گرفته است.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین از نظارت مستمر بازرسان این سازمان بر بازار کالا و خدمات و مراکز اقتصادی سراسر استان خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال،  بیش از ۱۸۸ هزار مورد بازرسی از سطح واحدهای اقتصادی استان انجام شده است.

وی افزود: طی این بازرسی ها تخلف در بیش از هشت هزار واحد محرز و پرونده تخلف آن ها جهت سیر مراحل قانونی به شعب تعزیرات حکومتی و یا هیأت های رسیدگی به تخلفات صنفی استان ارسال شده است.

به گفته درویش کردار عمده ترین گزارش های مردمی مربوط به بخش کالایی و به عرضه نان،  پوشاک، میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به حمل و نقل مسافر، رستوران ها، نمایشگاه های فروش خودرو و مشاورین املاک اختصاص دارد.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان عنوان کرد: بیشترین تخلفات به ترتیب مربوط به گرانفروشی، عدم درج قیمت، کم فروشی و تقلب بوده است.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی، عدم درج قیمت بر روی کالا، کم فروشی و تقلب، عدم صدور فاکتور فروش،  فروش اجباری و سایر تخلفات می توانند گزارشات خود را به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان و یا سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار