بسته ی پلیسی تابناک همدان
رييس پليس آگاهي انتظامي استان همدان ازانهدام يک باند سرقت و کشف 17فقره سرقت منزل و يک فقره قتل خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ 25 October 2015

توقيف محموله قاچاق 7ميلياردی

رييس پليس آگاهي استان همدان از توقيف 7 محموله قاچاق به ارزش 7 ميليارد و 320 ميليون ريال در محورهاي همدان خبر داد.

سرهنگ "رضا زارعي" بابيان اين مطلب گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي همدان با تشديد اقدامات اطلاعاتي و كنترلي در محورهاي مواصلاتي استان و همچنين ايستگاه بازرسي شهيد زارعي و كنترل خودروهاي عبوري موفق به كشف 7 محموله كالاي قاچاق طي 48 ساعت گذشته شدند.

وي افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارزپليس آگاهي همدان حين كنترل خودروهاي عبوري طي 48 ساعت گذشته 7 دستگاه خودرو که از محورهاي مواصلاتي همدان عبور مي کردند را توقيف و اقدام به بررسي بار آنها کردند.

اين مقام انتظامي اظهار داشت: در اين هفت عمليات دو دستگاه اتوبوس،يک دستگاه وانت نيسان، چهار دستگاهكاميون که از استان هاي همجوار به مقصد همدان و يا استان هاي مرکزي در حرکت بودند، متوقف شدند.

سرهنگ زارعي بيان داشت: در بازرسي هاي فني صورت گرفته از خودروهاي مذکور 558 ثوب البسه، 240 عدد ادکلن، 326 دستگاه گوشي تلفن همراه و 241 راس احشام قاچاق کشف شد.

رييس پليس آگاهي استان همدان با اشاره به اين که طي اين عمليات ها 7 نفر قاچاقچي دستگير شد، خاطرنشان ساخت: ارزش کالاهاي کشف شده 7 ميليارد و 320 ميليون ريال برآورد شد.


توقيف کاميون قاچاق درهمدان

رييس پليس امنيت عمومي انتظامي استان همدان از شناسايي و توقيف يک دستگاه کاميون کشنده و کشف تعداد 864 ثوب شلوار لي خارجي قاچاق خبر داد.

سرهنگ "احمد رحيمي" در تشريح اين خبر گفت: در پي خبري مبني براينکه فردي به نام (ف) با يک دستگاه خودرو كاميون كشنده در امر کالاي قاچاق و توزيع آن فعاليت دارد و اجناس خود را از استان هاي غربي کشور خريداري وبه تهرانمنتقل مي نمايد، موضوع به صورت ويژه در دستور کار اداره پشتيباني عمليات اطلاعاتي پليس امنيت عمومي قرار گرفت.

وي افزود: در ادامه تحقيقات، پس از اطلاع اکيپي از ماموران اداره پشتيباني عمليات اطلاعاتيپليس امنيت عمومي به منظور شناسايي و توقيف خودرو مورد اشاره به محورهاي مسير تردد خودرو اعزام شدند.

اين مقام انتظامي در ادامه اظهار داشت: در نهايتخودرو مذکور در ايست و بازرسي شهيد زارعي همدان شناسايي و با هماهنگي و همكاري اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز همدان متوقف شد که در بازرسي دقيق از آن تعداد864 ثوب انواع شلوار لي خارجيکشف شد.
سرهنگ رحيمي در خاتمه گفت: اقلام کشف شده به همراه متهم جهت سير مراحل قانوني تحويل اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز همدان شد.


دستگيري کيف قاپ درنهاوند

فرمانده انتظامي شهرستان "نهاوند" همدان از دستگيري کيف قاپ 30ساله با 13فقره سابقه کيف قاپي در سطح شهرستان خبر داد .

سرهنگ "محسن اقباليان" در تشريح اين خبر بيان داشت:در پي وقوع چندين فقره کيف قاپي درسطح شهرستان بلافاصله يک تيم مجرب توسط انتظامي شهرستان تشکيل و اقدامات قانوني در اين خصوص در دستور کار قرار گرفت.

اين مقام انتظامي افزود:پس از اقدامات وسيع اطلاعاتي و برنامه ريزي هاي صورت گرفته و همچنين با استفاده از منابع و انطباق اظهارات شاهدين در محل ووقوع جرم وتشابه در نحوه کيف قاپي هاي صورت گرفت در نهايت ماموران کلانتري11 اين شهرستان موفق به شناسايي دو نفر متهم در اين خصوص شدند.

سرهنگ اقباليان همچنين تصريح کرد:با اين اطلاعات به دست آمده و با مبنا قرار دادن اشرافيت اطلاعاتي مخفيگاه يک نفر از سارقان کيف قاپ را شناسايي و بلافاصله با هماهنگي مقام قضايي وارد مخفيگاه متهم شدند که در بررسي هاي به عمل آمده اموال مسروقه مالباختگان کشف و متهم دستگير و به يگان انتظامي جهت تکميل بررسي ها انتقال داده شد.

وي گفت:در بازجويي هاي تخصصي بعدي پليس آگاهي سرانجام متهم 30ساله دستگير شده به 13فقره کيف قاپي با همدستي فردي با هويت معلوم معترف و اظهار داشت با استفاده از موتورسيکلت و در خيابان هاي خلوت و از پشت سر به صورت غافلگيرانه اقدام به سرقت کيف خانم هاي سطح شهر نموده و با موتورسيکلت متواري مي شديم .

فرمانده انتظامي شهرستان نهاوند در پايان اين خبر ضمن اشاره به تشکيل پرونده قضايي و پيگيري قانوني در خصوص دستگيري همدست فراري وي اذعان داشت: برخورد قاطعانه و مقتدرانه پليس نهاوند در برابر متخلفان و ناامن کنندگان جامعه به صورت مستمر ادامه دارد.ليکن مشارکت شهروندان و رعايت توصيه هاي پليسي مي تواند در کاهش اينگونه جرائم موثر باشد.


انهدام باند سارقان منزل/کشف 17فقره سرقت ويک فقره قتل

رييس پليس آگاهي انتظامي استان همدان از انهدام يک باند سرقت و کشف 17 فقره سرقت منزل و يک فقره قتل خبر داد.

سرهنگ "رضا زارعي" در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت منزل در سطح شهرستان تويسرکان، اين موضوع به صورت جدي در دستور کار عوامل پليس آگاهي قرار گرفت.

وي افزود: در تحقيقات و بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد سرقت هاي انجام شده با يک شيوه و روش خاص و به صورت باندي صورت گرفته و سارقان پس از انجام سرقت با خودروهاي تيزرو اقدام به جابجايي اموال مسروقه کرده اند.

اين مقام انتظامي بيان داشت: در ادامه بررسي هاي پليس، خودرو سارقان که يک دستگاه خودرو سمند و حامل سه نفر سرنشين مرد بود، توسط اکيپ گشت نامحسوس پليس آگاهي در سطح شهر شناسايي شد و در استعلام صورت گرفته مشخص شد اين خودرو داراي دستور فقدان پلاک از شهرستان بروجرد مي باشد که بلافاصله عوامل گشت جهت دستگيري آنها وارد عمل شدند.

سرهنگ زارعي اظهار داشت: سارقان سوار بر خودرو به محض مشاهده ماموران اقدام به فرار از محل کردند که پس از يک عمليات تعقيب و گريز و اعلام طرح مهار به کليه واحدهاي انتظامي سطح شهر، در نهايت خودرو سارقان در يکي از خيابان هاي شهر "سرابي" تويسرکان پس از برخورد با يک دستگاه وانت پيکان متوقف شد که دو تن از متهمان با استفاده از تاريکي شب متواري و يک نفر از آنها به نام (م) دستگير و خودرو سمند متعلق به آنان توقيف و به پليس آگاهي منتقل شد.

وي با اشاره به اينکه در بازرسي به عمل آمده از داخل خودرو مذکور وسايل سرقت از قبيل پيچ گوشتي، تاليور و انبر قفلي کشف شد، اظهار داشت: در بررسي دقيق تر از خودرو نيز مشخص شد که پلاک تقلبي بر روي پلاک اصلي خودر‌و بنحو ماهرانه اي نصب شده است.

رييس پليس آگاهي استان اضافه کرد: در ادامه رسيدگي به پرونده و در بازجويي هاي فني و تخصصي و با تشويق و ترغيب متهم به بيان واقعيت، در نهايت لب به اعتراف گشود و به 17 فقره سرقت منزل در شهرستان تويسرکان با همکاري دو نفر ديگر اقرار و اعتراف کرد که در ادامه تلاش هاي به عمل آمده، پليس توانست سرکرده اصلي اين باند به نام (ف) را نيز دستگير کند.

وي افزود: با تحقيقات دقيق علمي و تخصصي و بازجويي فني از سرکرده اين باند، نامبرده علاوه بر سرقت هاي يادشده بيان داشت که در حين سرقت (کف زني) وجه نقد ازشخصي عرب زبان با وي درگير شديم که در حين فرار اين فرد از خودرو (خودرو سارقان) آويزان شد و پس از طي مسافتي حدود 300 متر از خودرو پرتاب و بر اثر برخورد با زمين ضربه مغزي شد که پس از چند روز بستري در بيمارستان فوت کرد.

اين مقام انتظامي گفت: در ادامه متهم (ف) اظهار داشت طي دو ماه گذشته تا زمان دستگيري به اتفاق دو نفر ديگر از بستگانش در ساعات اوليه شب در شهر هاي "صفادشت و طالقان" استان البرز با استفاده از يک دستگاه خودروي سمند با يک جفت پلاک سرقتي در پوشش ماموران نيروي انتظامي در محورهاي ذکر شده خودروهاي عبوري را متوقف و خود را مامور کلانتري معرفي کرده و اقدام به سرقت وجوه نقد از خودرو هاي عبوري مي کردند که در اين مدت جمعا مبلغ 126 ميليون ريال از 7 فقره خودرو سواري سرقت کردند.

رييس پليس آگاهي انتظامي استان همدان در خاتمه بيان داشت: متهمان دستگير شده پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به دادسرا ارسال و از آن طريق با قرار مناسب روانه زندان شدند و تلاش پليس جهت دستگيري متهم سوم اين پرونده همچنان ادامه دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار