جانشین ستاد بحران استان قزوین:
جانشین ستاد بحران استان قزوین گفت: با پیش بینی بروز پدیده «الینو» در پائیز و زمستان دستگاه های اجرایی و مدیریت بحران استان با تمهیدات لازم برای مقابله با حوادث طبیعی احتمالی آماده می شوند/فرماندار قزوین گفت: 193 پروژه در شهرستان قزوین اجرا می‌شود که از این تعداد 43 پروژه مختص بخش رودبار الموت غربی است/مدیرعامل شرکت شهرک‌‌های صنعتی استان قزوین گفت: صندوق ضمانت صنایع کوچک از واحدهای تولیدی در استان قزوین حمایت می‌‌کند.
کد خبر: ۱۱۶۲۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲ 22 October 2015

استان قزوین برای مقابله با پدیده «الینو» آماده می‌شود

منوچهر حبیبی در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره اظهارداشت: با توجه به پیش بینی هواشناسی کشور و استان و نیز ستاد مدیریت بحران رخداد پدیده الینو در فصل پائیز و زمستان پیش بینی می شود که شاید این پدیده در پنج سال اخیر بی نظیر باشد.

جانشین ستاد بحران استان قزوین بیان کرد: به تمامی دستگاه های اجرایی و شهرداری ها تاکید شده تا آمادگی لازم را برای مقابله با هر حادثه طبیعی ناشی از این پدیده را داشته باشند.

وی افزود: معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نامه ای به استانداران درخصوص احتمال وقوع زمستان بسیار سرد و رخداد «الینو» قوی در پاییز و زمستان امسال بویژه در ماه های آبان و آذر ماه هشدار داده اند و پیش بینی می شود شاهد بارش های فراوان و وقوع سیل شدید در کشور باشیم و در این راستا باید برنامه ریزی های لازم برای ارتقا، حفظ آمادگی و اقدامات و اولویت های کاری برای مدیریت موضوع و اتخاذ تدابیر لازم صورت گیرد.

حبیبی تصریح کرد: از شهرداران و مسئولان ذیربط در ادارات راه و شهرسازی و راهداری، جهاد کشاورزی خواسته ایم نسبت به برنامه ریزی برای پاکسازی معابر و آبراهه های زیرگذر جاده ها و خطوط ریلی کشور، مجموعه های درون شهری به ویژه مسیل ها و رودخانه های داخل شهرها اقدام کنند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مسائل مهم در این شرایط تامین انرژی و ذخیره سازی امکانات و سوخت مورد نیاز کشور در بخش های مختلف به ویژه پیش بینی ذخیره سوخت مایع کافی در نیروگاه هاست که در این بخش نیز تدبیر لازم صورت گرفته تا در صورت افزایش مصرف گاز طبیعی در بخش های دیگر بتوان سوخت گاز طبیعی برای نیروگاه ها را تامین کرد تا تولید برق استمرار یابد.

حبیبی یادآورشد: آمادگی جهاد کشاورزی و دامپزشکی در خصوص پیشگیری و کنترل امراض مسری در فصول سرد و اتخاذ تدابیر لازم در بخش فوریت های پزشکی، آمادگی لازم برای گذر از شرایط احتمالی ایجاد شده در محورهای مواصلاتی و حمل و نقل جاده ای و مسیرهای روستایی و مشکلات احتمالی ناشی از سیلاب، برف، کولاک، یخبندان و بهمن در شهرها و مسیرهای کوهستانی و فراهم کردن تجهیزات و تمهیدات مورد نیاز ضروری است.

جانشین ستاد مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: دربخش صنایع بزرگ و کوچک هم باید اقدامات پیشگیرانه برای تامین انرژی و کالاهای استراتژیک در استان های کشور صورت گیرد و جمعیت هلال احمر هم برای امداد رسانی در حوادث ناشی از بارش ها به ویژه در بخش امداد و نجات و تجهیز پایگاه های امدادی و اسکان اضطراری باید آماده باشد.

حبیبی یادآورشد: باید برای پایش و پیش بینی بارش هم آماده باشیم و بتوانیم هشدارهای لازم را به موقع به اطلاع مردم برسانیم و در مناطقی که در معرض سیل، برف، کولاک و یخنبدان قرار دارند پیش بینی کمک رسانی شود و برای قطع احتمالی آب و برق هم برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: با توجه به احتمال یخ زدن تاسیسات انتقال، تصفیه و توزیع آب و کشیدگی و انقباض کابل های فشار قوی باید برای مقابله با این مشکلات هم برنامه داشته باشیم.

حبیبی در خصوص برنامه های پیش بینی شده برای نیروهای نظامی وانتظامی هم گفت: با تشکیل جلسات متعدد ستاد مدیریت بحران لازم است نیروهای نظامی و انتظامی برای خدمات رسانی در شرایط اضطراری آماده باشند تا شرایط تردد بین شهری و مسیرهای کوهستانی هم تسهیل شود.

جانشین ستاد مدیریت بحران استانداری قزوین اظهارداشت: مدیریت واحد و متمرکز در شرایط بحران بسیار ضروری است لذا در جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در زمینه برنامه ریزی و تعامل بین دستگاه های خدمات رسان و آمادگی حداکثری دستگاه ها در فصل سرما و مجهز شدن به ملزومات و امکانات مورد نیاز تصمیمات مقتضی گرفته شده است.

وی اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی و تدبیر لازم و استفاده از همه ظرفیت های دستگاهای اجرایی بتوان در صورت بروز پدیده الینو از این شرایط با موفقیت عبور کرد و از مشکلات و پیامدهای آن کاست.

***

193 پروژه در شهرستان قزوین اجرا می‌شود


به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیدعلی موسوی در همایش اعضای شورای اسلامی و دهیاران بخش رودبار الموت غربی که در شهر رازمیان برگزار شد، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته استکبار جهانی به بهانه موضوع هسته‌ای دائم در فکر تهدید، توطئه و تحمیل تحریم‌ها به ایران اسلامی بوده است.

وی افزود: موفقیت‌های دولت تدبیر و امید در موضوع هسته‌ای در سایه حمایت‌های مقام معظم رهبری و با تلاش تیم مذاکره‌کننده و مدیریت مجلس شورای اسلامی در راستای حفظ مصالح کشور بوده است.

فرماندار قزوین با اشاره به اینکه استکبار جهانی به بهانه فعالیت‌های هسته‌ای تحریم‌های ظالمانه بسیاری را به ملت ایران تحمیل کرده بود، اضافه کرد: اگرچه با تدبیر دولت اعتدال گام‌های اولیه برای رفع تحریم‌ها برداشته شده است، اما عده‌ای که در داخل کشور تا پیش از این قطعنامه‌های بین‌المللی را کاغذ پاره می‌دانستند امروز با بهانه‌گیری از دولت طلبکار شده و می‌گویند نخست تحریم‌ها برداشته شود.

موسوی تصریح کرد: این افراد مدام از تریبون‌های مختلف از جمله صدا و سیما دولت را متهم و تخریب می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: این افراد همان کسانی هستند که می‌گفتند یارانه پول امام زمان (عج) است و اقشار مختلف مردم را برای دریافت آن ثبت‌نام کردند اما اینک بهانه می‌گیرند که چرا دولت یارانه اقشار پردرآمد را حذف نمی‌کند.

فرماندار قزوین ابراز امیدواری کرد که با موفیقت‌های اخیر کشورمان در زمینه موضوع هسته‌ای و اجرای بسته اقتصادی دولت، زمینه جذب سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی و افزایش تولید و اشتغال در کشور در آینده نزدیک فراهم شود.

موسوی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به عنوان دو رویداد مهم در سال جاری در کشور یاد و اضافه کرد: ایجاد زمینه مشارکت گسترده مردم در انتخابات مهمترین وظیفه مجریان و ناظران انتخابات است.

وی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات مایه اقتدار و افتخار کشور است، افزود: مردم آزادند در یک انتخابات سالم و با نشاط به هر یک از داوطلبانی که مراحل قانونی را طی کرده‌اند رأی دهند و مجریان انتخابات تنها امانت‌دار رأی مردم هستند.

فرماندار قزوین با اشاره به اینکه برکت در انتخاب مردم است، تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی رأی مردم حق‌الناس محسوب می‌شود و کارگزاران نظام با برگزاری انتخاباتی سالم و شفاف همواره در راستای تحقق اراده مردم در مسیر توسعه و آبادانی و آینده کشور گام برداشته‌اند.

موسوی با ارایه گزارشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده به منظور عمران و آبادانی شهرستان قزوین گفت: بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی شده در کمیته برنامه‌ریزی در سال جاری بیش از 193 پروژه در شهرستان قزوین اجرا می‌شود که از این تعداد 43 پروژه آن مختص بخش رودبار الموت غربی است.

وی همچنین با اشاره به طرح‌های پیش‌بینی شده به منظور توسعه و آبادانی منطقه الموت از محل اعتبارات ملی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون طرح گازرسانی به منطقه الموت و احداث جاده قزوین _ الموت _ تنکابن و قزوین _ الموت _ کلاچای به عنوان سه طرح بزرگ ملی در این منطقه در دست اجراست.

فرماندار قزوین با اشاره به حمایت دولت از راه‌اندازی تعاونی‌های تولیدی در روستاها گفت: در این تعاونی‌ها که با عضویت 100 نفر رسمیت می‌یابد به اعضا سه برابر مبلغ آورده، تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: این تسهیلات با دوره تنفسی دو سال دوران مشارکت برای افزایش تولید و بهره‌وری و راه‌اندازی صنایع تبدیلی در مناطق کشاورزی مناسب است.

***

صندوق ضمانت صنایع کوچک از واحدهای تولیدی در استان قزوین حمایت می‌‌کند


به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عبدالقهار ناصحی در بازدید از شهرک‌های صنعتی استان قزوین درباره مشکلات واحدهای بحرانی در زمینه گرفتن تسهیلات اظهار داشت: برخی از واحدهای تولیدی که جهت ادامه حیات به تسهیلات نیاز دارند و توانایی تضمین‌های بانکی درخواستی از بانک‌های عامل را ندارند، با سازوکار صندوق ضمانت صنایع کوچک می‌توانند مشکلات خود را برطرف کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین ادامه داد: با توجه به پرداخت تسهیلات به صنایع کوچک نیازمند تضمین‌ بوده صندوق ضمانت صنایع کوچک جهت سهولت کار در خدمت واحدهای تولیدی برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: گرفتن تضمین‌های بانکی در صندوق صنایع کوچک به سهولت انجام می‌شود و نسبت به بانک‌ها که اسناد املاک سهل‌الوصول را به عنوان وثیقه می‌خواهند فرق می‌کند به نحوی که این صندوق اسناد باغ، زمین‌های اوقافی ، تجاری و سایر اسناد را در کنار سفته برای موارد خاص جهت صدور ضمانت نامه مورد پذیرش قرار می‌دهد.

ناصحی عنوان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های ملی انجام شده و به ویژه با توجه به مصوبات هیئت دولت در مورد بسته حمایتی خروج از رکود، رویکرد بانک‌ها به سمت تحریک تقاضا از طریق ارائه تسهیلات به مشتریان واحدهای تولیدی است که در این رابطه بانک‌های صادرات و پارسیان نیز طرح‌های حمایتی خود را به ویژه از صنایع کوچک و متوسط اعلام کرده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار