کد خبر: ۱۱۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳ 21 October 2015

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز، خواستار تأمین امکانات لازم برای هلال احمر در مواقع بحرانی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، جلسه هم‌اندیشی مدیران دستگاه‌های اجرایی برای آمادگی در مواقع بحرانی بعد از ظهر امروز برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز در این جلسه اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین محورهای برون‌شهری در سراسر کشور جاده چالوس است.

احسان نصیری افزود: این جاده به عنوان پل ارتباطی پایتخت با چند استان کشور شناخته می‌شود و همواره از بار ترافیکی بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به وجود ده‌ها روستا در حاشیه جاده چالوس و سکونت هزاران نفر در این مناطق گفت: متاسفانه در روزهای تعطیل و زمان‌هایی که بار ترافیکی جاده چالوس افزایش می‌یابد، این جاده یک طرفه می‌شود و همین امر در روند امدادرسانی اخلال بسیار زیادی ایجاد می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز با اشاره به سیل در روستای سیجان در زمانی که جاده چالوس یک طرفه بود، گفت: در این زمان امدادرسانی به روستاییان سیل‌زده با کندی همراه بود.

نصیری تبیین کرد: بنابراین باید یک لاین اضطراری در این جاده برای حرکت خودروهای امدادی در مواقع اضطراری پیش‌بینی شود تا امدادگران در زمان کافی به محل مورد نظر دسترسی داشته باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استان البرز به عنوان استان معین پایتخت در نظر گرفته شده است، گفت: باید امکانات لازم در اختیار هلال احمر برای امدادرسانی در مواقع بحرانی قرار گیرد.

نصیری گفت: در حال حاضر نیاز بسیاری به یک فروند بالگرد داریم تا بتوانیم با سرعت بیشتری به کمک حادثه‌دیدگان بشتابیم.

وی با اشاره به احتمال وقوع بلایای طبیعی در استان البرز گفت: هلال احمر پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله با بحران‌ را انجام داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار