بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ 21 October 2015

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


گردان گاز داعش،مسئول گازگرفتن زنهای بدون روبنده!

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی کوتاه از گردان گاز داعش نوشت.

در این یادداشت آمده است:

1- در هیات عزاداری امام حسین(ع) واقع در پارکینگ یک برج بلند، نشسته بودم. سخنران که روحانی جوان و محترمی بود بلافاصله بعد از نماز و زیارت عاشورا بالای منبر رفت و صحبت خوبی در رابطه با شرایط امر به معروف و نهی از منکر نمود ولی نمی‌دانم به چه مناسبت در وسط صحبت‌ها فرمود: «می‌دانید داعش گردانی بنام «گردان گاز» دارد؟ من اول فکر کردم مثلاً آنجا با گاز آدم‌ها را خفه می‌کنند، ولی ادامه داد: بروید در شبکه‌های مجازی هست ببینید اعضای این گردان همه زن هستند و ماموریت آنان گاز گرفتن خانم‌هایی است که روبنده نمی‌بندند! نه از این گاز گرفتن‌های معمولی، گازی می‌گیرند گه گوشت کنده شود.

2 – بعد از ایشان مداح جوان‌تری که نوحه‌های خوبی هم می‌خواند و مجلس پرشوری ترتیب داده بود، باز نمی‌دانم چه شد که داد زد: آهای مردم به فرموده مقام معظم رهبری، ما هیات سکولار نداریم. باید راجع به مسایل سیاسی حرف بزنیم! دیدم این آقا اصلا معنی سکولار را نمی‌داند که یعنی غیردینی و نه غیر سیاسی.


پیش‌بینی وضعیت آب و هوا در تاسوعا و عاشورا

به گزارش نسیم، براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در شمال غرب، غرب، مرکز، شمال، دامنه‌های البرز و به تدریج شمال شرق کشور بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد و در مناطق کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.


تجاوز به عروس،مقابل چشم داماد در شب عروسی

تابناک گیلان: افرادی که در آپارتمان مجاور در حال مصرف مواد بودند؛با تهدید اسلحه وارد آپارتمان این زوج شدند؛دست و پای داماد را بستند و در مقابل چشمانش به عروس تجاوز جنسی کردند.
 
آنها به این بسنده نکردند و عروس را به آپارتمان یکی از دوستانشان منتقل کردند و تا صبح به او تجاوز کردند و سپس او را در حالیکه خونریزی شدیدی داشت؛در کنار یک مقبره رها کردند و عابران او را به بیمارستان رساندند.
 
ساعاتی بعد دختر شماره تلفن یکی از این اشخاص را به پلیس داد و به آنها گفت برای اینکه بتواند آنها را به سزای اعمالشان برساند به یکی از آنها ابراز علاقه کرده است و شماره او را گرفته؛پلیس نیز از این طریق او را دستگیر کرد و او نیز پلیس را به محل باقی متهمان هدایت کرد.


پنج مزیت وام 25 میلیون تومانی خودرو

بانک مرکزی در شرایطی برای خروج بازار خودرو از رکود، تسهیلاتی 25 میلیون تومانی در نظر گرفته که این تسهیلات به‌نوعی جایگزین وام 15 میلیونی (مصوب اردیبهشت‌ماه امسال) شده و به اعتقاد کارشناسان، از پنج جهت بر «وام» پیشین، مزیت و برتری دارد.

روزنامه دنیای اقتصاد: بانک مرکزی در شرایطی برای خروج بازار خودرو از رکود، تسهیلاتی 25 میلیون تومانی در نظر گرفته که این تسهیلات به‌نوعی جایگزین وام 15 میلیونی (مصوب اردیبهشت‌ماه امسال) شده و به اعتقاد کارشناسان، از پنج جهت بر «وام» پیشین، مزیت و برتری دارد.

آن طور که کارشناسان می‌گویند، تسهیلات جدید به دلایل مختلف از جذابیت بالاتری نسبت به وام قبلی برخوردار است و از همین رو می‌تواند در جذب مشتریان به بازار خودرو، اثرگذاری بیشتری داشته باشد. به‌عبارت بهتر، با توجه به تفاوت‌های عمده‌ای که میان تسهیلات 25میلیونی و وام 15 میلیونی وجود دارد، مشتریان (به خصوص آنها که خرید خودرو جزو اولویت هایشان است) از تسهیلات موردنظر استقبال خواهند کرد.

کارشناسان تاکید می‌کنند که هرچند اثرگذاری تسهیلات 25 میلیون تومانی در بازار خودرو، منوط به حجم وام‌های پرداختی است، اما در کل نمی‌توان آن را دارویی برای درمان قطعی بیماری بازار خودرو کشور دانست. به گفته آنها، اگرچه بالا رفتن جذابیت‌های این تسهیلات در مقایسه با وام میلیونی، بخشی از مشتریان را جذب خواهد کرد، اما نمی‌تواند ضامن خالی شدن انبار خودروسازان شود و بازار رکودزده خودرو را تکانی آن چنانی بدهد.

افزایش قدرت خرید مشتریان

اما ببینیم تسهیلات 25 میلیونی چه مزیت‌هایی در مقایسه با وام 15میلیون تومانی دارد. اولین تفاوتی که میان این دو به چشم می‌آید این است که 10 میلیون تومان به مبلغ اعتبار برای خرید خودرو اضافه شده و این موضوع برای مشتریانی که قدرت خرید پایینی ندارند، اتفاق خوبی به‌شمار می‌رود.

به باور کارشناسان، در میان تمام دلایل رکود بازار خودرو، «کمبود نقدینگی» یا به‌عبارتی «کاهش قدرت خرید»، اصلی ترین دلیل افت خرید و فروش خودرو در کشور به حساب می‌آید، بنابراین جایگزینی تسهیلات 25 میلیونی با وام 15 میلیونی می‌تواند توان مالی خیلی‌ها را برای خرید حداقل خودروهای ارزان داخلی بالا ببرد. در واقع 10میلیون تومانی که به قدرت خرید مشتریان اضافه شده، آنقدر قابل توجه هست که بتواند انگیزه خرید خودرو را در بخشی از مشتریان بالا برده و آنها را به بازار برگرداند.

با یک حساب سرانگشتی، مشخص می‌شود که تسهیلات 25 میلیون تومانی می‌تواند توان مالی حتی کسانی را که تنها چهار یا پنج میلیون تومان پس‌انداز دارند، برای خرید خودرو (البته اگر خودرو در اولویت خریدشان باشد)، افزایش داده و آنها را مالک خودرو شخصی کند. به عنوان مثال، با اجرایی شدن تسهیلات 25 میلیون تومانی، مشتریان می‌توانند با پیش پرداختی چهار میلیونی صاحب پراید شده یا 6 میلیون بدهند پژو 405 سوار شوند. اما دیگر مزیت تسهیلات 25 میلیونی این است که مشتریان چندان درگیر بوروکراسی سخت دریافت وام نمی‌شوند و تسهیلات موردنظر را راحت‌تر دریافت خواهند کرد.

به گفته یک کارشناس، روش کار به این شکل است که مشتریان برای خرید خودرو موردنظر خود به نمایندگی‌های خودروساز مراجعه می‌کنند و پس از انجام کارهای اولیه (انتخاب خودرو و ثبت نام و...) به بانک عامل (بانکی طرف قرارداد با خودروساز است) معرفی می‌شوند. وی می‌گوید:بانک عامل با دریافت معرفی نامه مشتریان، ما به التفاوت قیمت خودرو و تسهیلات دریافتی را، اخذ و دفترچه قسط مربوطه را تحویل آنها می‌دهد و سپس مابه التفاوت موردنظر را به همراه تسهیلات 25 میلیون تومانی، به حساب خودروساز واریز خواهد کرد. این کارشناس در ادامه می‌گوید:با این روش، خودروسازان مبالغ خودروهای فروخته شده را تمام و کمال دریافت می‌کنند و بانک‌ها نیز سود خود را می‌برند و مشتریانی هم که نقدینگی لازم را ندارند، صاحب خودرو خواهند شد.

با این حساب می‌توان گفت تسهیلات 25 میلیون تومانی از این جهت (رضایتمندی هر سه ضلع مثلث مشتری-خودروساز-بانک) نیز نسبت به وام 15 میلیونی مزیت دارد. وی تاکید می‌کند:نفع بانک‌ها در این است که از منابع داخلی خود خرج نکرده و بانک مرکزی، اعتبار لازم برا ی پرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی را تامین می‌کند. به گفته وی، نفع دیگر بانک‌ها این است که از منابع موردنظر (که نزد بانک مرکزی راکد بوده)، حداقل 16 درصد سود خواهند برد.

این کارشناس همچنین به نفع خودروسازان نیز اشاره کرده و می‌گوید: اینکه خودروسازان مبالغ محصولات فروخته شده را یکجا دریافت و با اقساط مشتری روبه‌رو نمی‌شوند، مزیت خوبی برای آنها به شمار می‌رود. از دید وی، مشتریان نیز ازآنجاکه اولا نقدینگی لازم برای خرید خودرو را کسب کرده و دوما آن را با سودی کمتر از وام 15 میلیونی و همچنین در بازه زمانی هفت ساله، بازپرداخت می‌کنند، نفع می‌برند.

اما آن طور که معاون وزیر صنعت نیز می‌گوید، قرار شده خودروسازان پیش‌فاکتورهایی را با محاسبه نرخ خودرو و نرخ سود عقود مبادله‌ای، صادر و آنها را در قبال سفته به مشتریان ارائه کنند. به گفته محسن صالحی نیا، خودروسازان سفته‌ها را نزد بانک برده و خرید دین می‌کنند و با این شرایط، نرخ تسهیلات خودرو برای مصرف‌کنندگان کمتر از نرخ عقود مبادله‌ای تمام می‌شود. نکته‌ای که معاون وزیر صنعت به آن اشاره می‌کند، دقیقا مزیت سوم تسهیلات 25 میلیونی نسبت به وام 15 میلیونی است. طبق شرایطی که برای وام 15 میلیونی در نظر گرفته شده بود، مشتریان باید 21 درصد سود برای این وام می‌پرداختند، حال آنکه تسهیلات 25 میلیونی، با نرخ 16 درصد در اختیار آنها قرار می‌گیرد. با این حساب، مشتریان علاوه‌بر اینکه تسهیلات بیشتری دریافت می‌کنند، سود کمتری نیز می‌پردازند و این خود مزیتی قابل توجه برای استفاده‌کنندگان از تسهیلات 25 میلیون تومانی به شمار می‌رود.

تسویه دیرتر تسهیلات نسبت به وام

اما دو مزیت دیگر تسهیلات جدید خودرو نسبت به وام 15 میلیونی، مدت زمان بازپرداخت و همچنین سقف آن است. طبق شیوه نامه وام 15 میلیونی، مشتریان تنها می‌توانستند معادل 60 درصد قیمت خودرو از وام مربوطه استفاده کنند؛ اما در تسهیلات 25 میلیونی، سقف به 80 درصد افزایش یافته است. نکته دیگر دیگر اینکه مشتریان باید وام 15 میلیونی را در عرض سه تا پنج سال تسویه می‌کردند، اما مدت زمان بازپرداخت تسهیلات جدید، هفت سال است.


علت مجرد بودن خانم بازیگر معروف! +عکس

سحر زكریا كه در گذر از 40 سالگی همچنان احساس زیبایی و جوانی می‌كند و معتقد است كه به سن فقط باید به عنوان یك عدد نگاه كرد.

40سالگی سن عجیب و غریبی است. از آن سن‌هایی كه برای افراد به ویژه زن‌ها، حس متفاوتی را به دنبال دارد. حس بین ترس و تجربه. ترس به این خاطر كه بسیاری از زن‌ها در آستانه ورود به این دهه نگران می‌شوند؛ نگران از دست دادن زیبایی. انگار هر خط صورت‌شان یك گام آنها را از جوانی دور می‌كند. شاید به همین خاطر است كه حتی از فكر كردن به آن هم فرار می‌كنند اما بعضی از خانم‌ها هستند كه سن را تنها یك عدد می‌دانند و هر چین و چروكی را كه روی صورت‌شان می‌افتد نشانی برای افزودن تجربیات‌شان بدانند.
 
نمونه این افراد سحر زكریا است؛ دختری كه در گذر از 40 سالگی همچنان احساس زیبایی و جوانی می‌كند و اینگونه افراد معتقدند كه به سن فقط باید به چشم یك عدد نگاه كرد. سحر می‌گوید در 42سالگی همان حسی را دارد كه در 20 سالگی داشته و هیچ وقت اهل پنهان كردن سن و سالش نبوده. او نگران نیست كه در این سن هنوز مجرد مانده، بلكه ازدواج را اتفاقی می‌داند كه باید به وقتش رخ دهد. گفت‌وگوی ما با سحر را در مورد 40 سالگی بخوانید.
 
وقتی دو سال قبل مصاحبه شما را خواندم كه در آن صراحتا اعلام كرده بودید كه با آغوش باز به استقبال 40 سالگی می‌روید، حسابی تعجب كردم.
چرا تعجب؟!
 
شاید بخشی از آن تعجب به این خاطر بود كه خانم‌ها به ویژه اگر مجرد باشند، علاقه چندانی به بیان سن‌شان در آستانه 40 سالگی ندارند؟
به نظرم این موضوع بیشتر جنبه فرهنگی و روانشناختی دارد. خانم‌ها نگران بالا رفتن سن‌شان هستند چون تصورشان بر این است كه با بالا رفتن سن، زیبایی‌شان تحت تاثیر قرار می‌گیرد و ممكن است مانند گذشته جذاب نباشند؛ در حالی كه اگر شما به این موضوع فكر كنید كه با اضافه شدن سن‌تان دارای تجربیات زیادی شده‌اید، این تجربیات باعث می‌شود شما رفتاری پخته‌تر و با وقارتر داشته باشید و از پس مدیریت هر موضوعی بر بیایید. در این شرایط شك نداشته باشید جذابیت شما چندین برابر گذشته خواهد شد.
 
شاید افرادی به این موضوع هم فكر می‌كنند اما لزومی نمی‌دانند سن‌شان را به همه اعلام كنند.
چرا نباید اعلام كرد. به نظرم سن واقعا یك عدد و رقم است و اعلام آن به اعتماد به نفس افراد باز می‌گردد. به‌طور مثال اگر شما پنج یا 10 سال از سن واقعی‌تان كمتر باشید چه ویژگی به شما اضافه می‌شود البته كه هیچ ویژگی… .
 
اما برخی از افراد به ویژه بازیگرها فكر می‌كنند كه با اعلام سن‌شان ممكن است دیگر نتوانند نقش دختر جوان را بازی كنند.
به هر صورتی این موضوعی است كه در كشور ما به یك دغدغه بدل شده است. اكثر فیلم‌ها و سریال‌های ما صرفا به دنبال عروسك هستند نه بازیگر، وگرنه در یك قصه خوب جای كار برای هر سن و شرایطی وجود دارد. وقتی توجه ما صرفا به مسائل ظاهری است طبیعی است كه افراد به پنهان‌كاری روی می‌آورند و در 40سالگی هنوز خودشان را یك دختر 20 ساله جا می‌زنند.
 
شما نگران نیستید كه با بالا رفتن سن‌تان دیگر نتوانید نقش دخترهای جوان را بازی كنید؟
نه؛ من واقعا نگران نیستم؛ نه در زندگی شخصی و نه در زندگی حرفه‌ای دلواپس این نیستم كه وارد 42 سالگی شدم. به نظرم كسی كه تنها دغدغه‌اش در سن و سالش خلاصه می‌شود، چیز زیادی از زندگی نمی‌داند و از عمرش به اندازه كافی لذت نبرده. فیلم خوب ندیده، كتاب نخوانده و معاشرت‌های مناسب نداشته است و به خودش شادی هدیه نداده. اگر شما این كارها را انجام داده باشید دیگر نگران سن و سال‌تان نیستید و هر سالی را كه از عمرتان می‌گذرد برگی زرین می‌دانید و معتقدید كه آن را با بهای تجربه به دست آورده‌اید.
 
شما در بخشی از صحبت‌های‌تان به این موضوع اشاره كردید كه ترس از بالا رفتن سن ریشه فرهنگی دارد؟
بله؛ متاسفانه همین‌طور است. متاسفانه برخی باورهای اشتباه برای خانم‌ها گلدن‌تایم یا همان زمان طلایی را قائل می‌شود و به آنها تلقین می‌كند وقتی به 40سالگی برسند دیگر مانند دوران 20 سالگی‌شان جذاب نیستند. به هر حال نمی‌توان این نكته را نادیده گرفت كه جوانی نوعی زیبایی را با خود به همراه دارد. این موضوع شامل زن یا مرد نمی‌شود، منتها نكته‌ای كه وجود دارد این است كه افراد وقتی دوره جوانی را پشت سر می‌گذارند، نباید نسبت به ظاهرشان بی‌اعتنا شوند و ورزش را رها كنند و به تناسب اندام‌شان اهمیت ندهند. طبیعی است وقتی افراد مرتب ورزش كنند، تغذیه مناسبی داشته باشند و به پوست‌شان رسیدگی كنند می‌توانند پیری ظاهری را حداقل به تعویق بیندازند. به هر حال ما باید یاد بگیریم برای خودمان در هر سن و شرایطی ارزش قائل باشیم.
 
پس شما راه به تعویق انداختن پیری را توجه به ظاهر و باطنی به شكل همزمان  می‌دانید؟
دقیقا، به نظرم افرادی كه نسبت به ظاهرشان بعد از مدتی بی‌اعتنا می‌شوند، به نوعی به خودشان توهین می‌كنند. بعضی از افراد با گذر از 30 سالگی، دور هیجانات را خط می‌كشند و عملا خودشان را از شادی بازنشسته می‌كنند. در حالی كه فكر می‌كنم اهمیت دادن به ظاهر افراد را شارژ می‌كند و باعث می‌شود آنها همواره حس جوانی و زیبایی داشته باشند.
 
تا به حال به این فكر افتاده‌اید برای اینكه خودتان را جوان‌تر نشان دهید به جراحی، تزریق، بوتاكس یا. . . روی بیاورید ؟
نه؛ این موضوعات برای من بیشتر خنده‌دار است. هر چند دوست دارم پیری را به تعویق بیندازم اما اصلا اهل استفاده از آمپول و جراحی نیستم. من به هر خطی كه در صورتم وجود دارد با لبخند و احترام نگاه می‌كنم و آنها را یادگاری از یك تجربه شیرین می‌دانم و با خودم می‌گویم وای سحر چقدر روز‌های سخت و شیرین را پشت سر گذاشتی و حالا باید بیش از هر زمان دیگری قدر این تجربیات را بدانی. شاید به همین خاطر است كه برای دیدن 60 یا 80 سالگی‌ام بی‌تابم.
 
ولی نمی‌توان منكر این موضوع شد كه اكثر مردم دنیا به دنبال اكسیر جوانی می‌گردند و حفظ آن را مانند یك گنج دست نیافتنی می‌دانند.
 
بله اما معتقدم كه باید ذهن‌ها را فراتر كرد. من معتقدم در ذات جوانی نوعی زیبایی وجود دارد. اگر افراد در دهه 20 و 30 زندگی‌شان زیبا هستند، این زیبایی هنر نیست چون بر گرفته از سن و سال و جوانی‌شان است، مهم این است كه شما در دهه 40 و 50 زندگی‌تان همچنان زیبا باشید و این زیبایی تنها در ظاهرتان نباشد بلكه در رفتار و نوع عملكردتان وجود داشته باشد.
 
بزرگ‌ترین تغییر كه در سحر 40 ساله رخ داده چه چیزی است؟
از 20 سالگی من 22 سال گذشته است و بی‌تردید طی این دو دهه تغییرات زیادی كردم كه برخی از آن به موقعیت حرفه‌ای و مالی من باز می‌گردد. در طول این سال‌ها توانستم به آن چیزی كه دوست دارم، دست یابم و از این بابت بسیار خوشحالم.
 
با این اوصاف شما در مسیر آرزوهای‌تان حركت كردید؟
همین‌طور است من همواره دوست داشتم بازیگر شوم و خوشبختانه این اتفاق در مورد من رخ داد و به قول خودتان توانستم در مسیر آرزوهایم قدم بردارم. حس كم نظیری است كه آدم‌ها به آن چیزی كه دوست دارند دست پیدا كنند و از موقعیتی كه در آن قرار دارند، لذت ببرند.
 
شما در 42 سالگی هنوز مجرد هستید و ازدواج نكردید. بسیاری از خانم‌ها وقتی در این سن هنوز شریك مورد نظرشان را انتخاب نكرده‌اند، احساس عدم اعتماد به نفس می‌كنند؟
به نظرم نباید این‌طور باشد. ازدواج نكردن نباید به معنای نداشتن فرصت یا سرخوردگی باشد. وقتی شما در 40 سالگی  ازدواج نكرده‌اید، نشان می‌دهد كه در این موضوع كمی سختگیر بودید و مسائل كاری و تحصیلی‌تان در اولویت قرار داشت یا اینكه فرد مورد نظرتان را نتوانستید پیدا كنید. به همین خاطر نباید به خاطر ترس از تنهایی یا اینكه سایر دوستان‌تان متاهل شدند و شما هنوز مجردید، تن به هر ازدواجی بدهید بلكه باید همچنان در مقام یك انتخابگر باشید. متاسفانه بعضی از خانم‌های ما بر اساس متر و معیارهای اشتباهی پای سفره عقد می‌نشینند.
 
چه متر و معیاری؟
آنها نگاه مادی به ازدواج دارند و به این امید خانه بخت می‌روند كه طرف مقابل‌شان آنها را به لحاظ مالی مورد حمایت قرار دهد. یك زن باید در درجه اول استقلال داشته باشد. این مستقل بودن در همه موارد حتی مسائل مالی هم باید باشد. وقتی شما دست‌تان در جیب خودتان است، عزت نفس بیشتری دارید و دیگر حاضر نیستید با انگیزه مالی ازدواج كنید. پس ازدواج برای‌تان از سر عشق و علاقه اتفاق می‌افتد.
 
در كنار همه این مسائل بعضی از دخترها هستند كه دوست دارند خودشان را در لباس عروسی ببینند و به خاطر این رویا تن به ازدواج می‌دهند. شما هیچ‌وقت رویای پوشیدن لباس عروس را نداشتید؟
نه؛ برای من هیچ‌وقت پوشیدن لباس عروس و گرفتن جشن عروسی رویا نبود. همیشه دوست داشتم به جای اینكه خودم را در مقام یك عروس زیبا متصور شوم، در مقام یك زن موفق ببینم. هر چند كه هیچ‌گاه مخالف ازدواج و مسائلی از این دست نبودم بلكه همواره از آن هم استقبال می‌كنم اما برگزاری جشن‌های عروسی مفصل همیشه در نظرم یك بریز و بپاش اضافی بود كه به راحتی می‌شد از آن صرفنظر كرد. به نظرم این موضوع بیشتر جنبه شخصی دارد.
 
  علت مجرد بودن خانم بازیگر معروف! +عکس
 
شاید به خاطر همین موضوع بود كه ازدواج نكردید؟
شاید؛ فكر می‌كنم ازدواج از آن چیزهایی است كه ارتباط زیادی با سن، موقعیت یا هر چیز دیگر افراد ندارد و در شرایطش رخ می‌دهد و از این جهت نمی‌توان برنامه‌ریزی منظمی در مورد زمان وقوع آن و شرایطش داشت.
 
با این اوصاف گاردی نسبت به ازدواج ندارید؟
البته كه ندارم؛ منتها سعی می‌كنم در مورد آن عاقلانه رفتار كنم. هیچ‌وقت منتظر ازدواج نبودم چون اگر بودم قطعا سال‌ها پیش این اتفاق در موردم رخ می‌داد. معتقدم كسی كه وارد زندگی من در مقام همسر می‌شود باید باعث آرامش و رشد من شود.


دستگیری یاغی معروف اصفهان توسط پدربزرگ محسن رضایی+ عکس

تابناک گیلان: نفر سمت چپ (تفنگ به دست) مرحوم "آجونمراد"(جانمراد) پدربزرگ محسن رضایی، فرمانده اسبق سپاه پاسداران و دبیر فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام در این عکس تاریخی دیده می شود.
 
جونمراد «جانمراد» پدربزرگ مادری محسن رضایی؛ از جنگجویان و تفنگداران رشید بختیاری در اصفهان بودد که در فوج نصیرخان سردار جنگ بختیاری خدمت می کردند و در این زمان از سوی حاج علیقلی خان سردار اسعد بختیاری مامور به سرکوب یاغیان اصفهان بودند ،
 
 
 در این تصویر پدر بزرگ دکتر رضایی یکی از یاغیان و راهزنان معروف اصفهان را به بند کشیده است. چرا که اصفهان پس از فتح طهران و استقرار بختیاری ها در حکومت مرکزی اوضاع مشوشی یافته بود .بر اساس برخی شواهد جانمراد احتمالاً در فتح تهران هم حضور داشته است.
 
نفر ی که زنجیر شده ودر بند است گویا جعفرقلی خان چهرمهینی است که از یاغیان میمه و تیران اصفهان است که پس از دستگیری در میدان اصفهان بدار اویخته شد.


دستگیری یاغی معروف اصفهان توسط پدربزرگ محسن رضایی+ عکس



گاف عجیب نخست وزیر اسرائیل +عکس

تابناک گیلان: در دیدار اخیر نتانیاهو از مرز با غزه، گاف عجیبی از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سر زد و وی با دوربینی که درپوش داشت به بررسی اوضاع پرداخت و سپس گفت: همه‌چیز تحت کنترل است.

پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم نوشت؛ روزنامه یدیعوت احارانوت اسرائیل، تصویری را منتشر کرده است که نتانیاهو را در حال رصد اوضاع مرز نوار غزه با دوربین درپوش‌دار نشان می‌دهد.

موضوع عجیب‌تر این‌که وی پس از رصد اوضاع غزه به سبک خود، گفت که اوضاع تحت کنترل است.


گاف عجیب نخست وزیر اسرائیل +عکس



نامه مهم رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور درباره الزامات اجرای برجام

تابناک گیلان: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه‌ای به آقای روحانی رئیس‌جمهور و رئیس شورای‌عالی امنیت ملی، با اشاره به بررسیهای دقیق و مسئولانه برجام در مجلس شورای اسلامی و شورای‌عالی امنیت ملی و عبور این موافقتنامه از مجاری قانونی، دستورات مهمی را در خصوص رعایت و حفظ منافع ملی و مصالح عالیه کشور صادر و با برشمردن تأکیدات و الزامات 9 گانه در اجرای برجام، مصوبه جلسه 634 مورخ 19/5/94 شورای عالی امنیت ملی را با رعایت این موارد و الزامات تأیید کردند.

به گزارش «تابناک» متن نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

جناب آقاي روحاني

رئيس جمهور اسلامي ايران و رئيس شوراي عالي امنيت ملي دامت توفيقاته

با سلام و تحيت،

اكنون كه موافقتنامه‌ي موسوم به برجام پس از بررسي‌هاي دقيق و مسئولانه در مجلس شوراي اسلامي؛ كميسيون ويژه و ديگر كميسيون‌ها و نيز در شوراي عالي امنيت ملي سرانجام از مجاري قانوني عبور كرده و در انتظار اعلام نظر اينجانب است، لازم مي‌دانم نكاتي را يادآور شوم تا جنابعالي و ديگر دست‌اندركاران مستقيم و غيرمستقيم آن، فرصت‌هاي كافي براي رعايت و حفظ منافع ملي و مصالح عاليه‌ي كشور در اختيار داشته باشيد.

1 ـ پيش از هر چيز لازم مي دانم از همه‌ي دست‌اندركاران اين فرآيند پرچالش، در همه‌ي دوره‌ها
از جمله: هئيت مذاكره كننده‌ي اخير كه در توضيح نقاط مثبت و در اصل تثبيت آن نقاط همه‌ي سعي ممكن خود را به كار بردند، و نيز از منتقداني كه با ريزبيني قابل تحسين، نقاط ضعف آن را به همه‌ي ما يادآور شدند و مخصوصاً از رئيس و اعضاء كميسيون ويژه‌ي مجلس و نيز از اعضاي عالي مقام شوراي عالي امنيت ملي كه با درج ملاحظات مهم خود برخي از نقاط خلاء را پوشش دادند، و سرانجام از رئيس و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كه با تصويب طرحي محتاطانه، راه درست اجرا را به دولت ارائه كردند، و نيز از رسانه‌ي ملي و نويسندگان مطبوعات كشور كه با همه‌ي اختلاف نظرها در مجموع، تصوير كاملي از اين موافقتنامه در برابر افكار عمومي نهادند، قدرداني خود را اعلام دارم. اين مجموعه‌ي پر حجم كار و تلاش و فكر در مسأله‌ئي كه گمان مي‌رود از جمله‌ي مسائل به ياد ماندني و عبرت‌آموز جمهوري اسلامي باشد، در خور تقدير و مايه‌ي خرسندي است. به همين دليل با اطمينان مي‌توان گفت كه پاداش الهي براي اين نقش آفريني‌هاي مسئولانه، مشتمل بر نصرت و رحمت و هدايت ذات حضرت حق خواهد بود ان‌شاءالله، زيرا وعده‌ي نصرت الهي در برابر نصرت دين او تخلف ناپذير است.

2 ـ جنابعالي با سابقه‌ي چند دهه حضور در متن مسائل جمهوري اسلامي طبعاً دانسته‌ايد كه دولت ايالت امريكا در قضيه‌ي هسته‌ئي و نه در هيچ مسأله‌ي ديگري، در برابر ايران رويكردي جز خصومت و اخلال در پيش نگرفته است و در آينده هم بعيد است جز اين روش عمل كند. اظهارات رئيس جمهور امريكا در دو نامه به اين جانب مبني بر اينكه قصد براندازي جمهوري اسلامي را ندارد، خيلي زود با طرفداريش از فتنه‌هاي داخلي و كمك مالي به معارضان جمهوري اسلامي، خلاف واقع از آب درآمد و تهديدهاي صريح وي به حمله نظامي ـ و حتي هسته‌ئي كه مي‌تواند به كيفر خواست مبسوطي عليه وي در دادگاه‌هاي بين‌المللي منتهي شود ـ پرده از نيت واقعي سران آمريكا برداشت. صاحبنظران سياسي عالم و افكار عمومي بسياري از ملت‌ها به وضوح تشخيص مي‌دهند كه عامل اين خصومت تمام‌نشدني، ماهيت و هويت جمهوري اسلامي ايران است كه برخاسته از انقلاب اسلامي است. ايستادگي بر مواضع بر حق اسلامي در مخالفت با نظام سلطه و استكبار، ايستادگي در برابر زياده طلبي و دست‌اندازي به ملت‌هاي ضعيف، افشاي حمايت امريكا از ديكتاتوري‌هاي قرون وسطائي و سركوب ملت‌هاي مستقل، دفاع بي‌وقفه از ملت فلسطين و گروه‌هاي مقاومت ميهني، فرياد منطقي و دنياپسند بر سر رژيم غاصب صهيونيست، قلم‌هاي عمده‌ئي را تشكيل مي‌دهند كه دشمني رژيم ايالات متحده امريكا را بر ضد جمهوري اسلامي، براي آنان اجتناب ناپذيركرده است و اين دشمني تا هنگامي كه جمهوري اسلامي با قدرت دروني و پايدار خود، آنان را مأيوس كند ادامه خواهد داشت.

چگونگي رفتار و گفتار دولت امريكا در مسأله‌ي هسته‌ئي و مذاكرات طولاني و ملال‌آور آن، نشان داد كه اين نيز يكي از حلقه‌هاي زنجيره‌ي دشمني عنادآميز آنان با جمهوري اسلامي است. فريبكاري آنان در دوگانگي ميان اظهارات اوليه‌ي آنان كه با نيت قبول مذاكره‌ي مستقيم از سوي ايران انجام مي‌شد، با نقض عهدهاي مكرّر آنان در طول مذاكرات دوساله و همراهي آنان با خواسته‌هاي رژيم صهيونيستي و ديپلوماسي زورگويانه‌ي آنان در رابطه با دولت‌ها و مؤسسات اروپائي دخيل در مذاكرات، همه نشان دهنده‌ي آن است كه ورود فريبكارانه‌ي آمريكا در مذاكرات هسته‌ئي، نه با نيت حل و فصل عادلانه، كه با غرض پيشبرد هدف‌هاي خصمانه‌ي خود درباره‌ي جمهوري اسلامي صورت گرفته است.

بيشك حفظ هوشياري نسبت به نيّات خصمانه دولت آمريكا و ايستادگي‌هايي كه بر اثر آن در طول مسير مذاكرات از سوي مسئولان جمهوري اسلامي به كار رفت، توانست در موارد متعدّدي از ورود زيان‌هاي سنگين جلوگيري كند.

با اين حال محصول مذاكرات كه در قالب برجام شكل گرفته است دچار نقاط ابهام و ضعف‌هاي ساختاري و موارد متعددي است كه در صورت فقدان مراقبت دقيق و لحظه به لحظه،‌ مي‌تواند به خسارت‌هاي بزرگي براي حال و آينده‌ي كشور منتهي شود.

3ـ بندهاي نه‌گانه قانون اخير مجلس و ملاحظات ده‌گانه‌ي ذيل مصوبه‌ي شوراي عالي امنيت ملي، حاوي نكات مفيد و مؤثر است كه بايد رعايت شود، با اين حال برخي نكات لازم ديگر نيز هست كه همراه با تأكيد بر تعدادي از آنچه در آن دو سند آمده است،‌ اعلام مي‌گردد.

اولاً: از آنجا كه پذيرش مذاكرات از سوي ايران اساساً با هدف لغو تحريم‌هاي ظالمانه اقتصادي و مالي صورت گرفته است و اجرايي شدن آن در برجام به بعد از اقدام‌هاي ايران موكول گرديده، لازم است تضمين‌هاي قوي و كافي براي جلوگيري از تخلف طرف‌هاي مقابل، تدارك شود، كه از جمله‌ي آن اعلام كتبي رئيس‌جمهور امريكــا و اتحاديه‌ي اروپا مبني بر لغو تحريم‌ها است. در اعلام اتحاديه‌ي اروپا و رئيس‌جمهور امريكا بايد تصريح شود كه اين تحريم‌ها به‌كلي برداشته شده است. هرگونه اظهاري مبني بر اين‌كه ساختار تحريم‌ها باقي خواهد ماند، به منزله‌ي نقض برجام است.

ثانياً: در سراسر دوره‌ي 8 ساله وضع هرگونه تحريم در هر سطح و به هر بهانه‌اي (از جمله بهانه‌هاي تكراري و خودساخته‌ي تروريسم و حقوق بشر) توسط هر يك از كشورهاي طرف مذاكرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظف است طبق بند 3 مصوبه‌ي مجلس اقدام‌هاي لازم را انجام دهد و فعاليت‌هاي برجام را متوقف كند.

ثالثاً: اقدامات مربوط به آنچه در دو بند بعدي آمده است، تنها هنگامي آغاز خواهد شد كه آژانس پايان پرونده‌ي موضوعات حال و گذشته (pmd) را اعلام نمايد.

رابعاً: اقدام در مورد نوسازي كارخانه‌ي اراك با حفظ هويت سنگين آن، تنها در صورتي آغاز خواهد شد كه قرارداد قطعي و مطمئن درباره‌ي طرح جايگزين و تضمين كافي براي اجراي آن منعقد شده باشد.

خامساً: معامله‌ي اورانيوم غني‌ شده‌ي موجود در برابر كيك زرد با دولت خارجي در صورتي آغاز خواهد شد كه قرارداد مطمئن در اين‌ باره همراه با تضمين كافي منعقد شده باشد. معامله و تبادل مزبور بايد به‌ تدريج و در دفعات متعدد باشد.

سادساً: مطابق مصوبه‌ي مجلس،‌ طرح و تمهيدات لازم براي توسعه‌ي ميان‌مدت صنعت انرژي اتمي كه شامل روش پيشرفت در مقاطع مختلف از هم‌اكنون تا 15 سال و منتهي به 190 هزار سو است،‌ تهيه و با دقت در شوراي عالي امنيت ملي بررسي شود. اين طرح بايد هرگونه نگراني ناشي از برخي مطالب در ضمائم برجام را برطرف كند.

سابعاً: سازمان انرژي اتمي، ‌تحقيق و توسعه در ابعاد مختلف را در مقام اجرا به‌گونه‌اي ساماندهي كند كه در پايان دوره‌ي 8 ساله هيچ كمبود فناوري براي ايجاد غني‌سازي مورد قبول در برجام وجود نداشته باشد.

ثامناً: توجه شود كه موارد ابهام سند برجام، ‌تفسير طرف مقابل مورد قبول نيست و مرجع، متن مذاكرات است.

تاسعاً: وجود پيچيدگي‌ها و ابهام‌ها در متن برجام و نيز گمان نقض عهد و تخلفات و فريبكاري در طرف مقابل بويژه امريكا، ايجاب مي‌كند كه يك هيئت قوي و آگاه و هوشمند براي رصد پيشرفت كارها و انجام تعهدات طرف مقابل و تحقق آنچه در بالا بدان تصريح شده است،‌ تشكيل شود. تركيب و وظائف اين هيئت بايد در شوراي عالي امنيت ملي تعيين و تصويب شود.

با توجه به آنچه ذكر شد، مصوبه‌ي جلسه 634 مورخ 94/5/19 شوراي عالي امنيت ملي با رعايت موارد ياد شده تأييد مي‌شود.

در خاتمه همان‌طور كه در جلسات متعدد به آن جناب و ديگر مسئولان دولتي يادآور شده و در جلسات عمومي به مردم عزيزمان گوشزد كرده‌ام، رفع تحريم‌ها هر چند از باب رفع ظلم و احقاق حقوق ملت ايران كار لازمي است، ليكن گشايش اقتصادي و بهبود معيشت و رفع معضلات كنوني جز با جدي گرفتن و پيگيري همه‌ جانبـه‌ي اقتصاد مقـاومتي ميسر نخـواهد شـد. اميـد است كه مراقبت شود كه اين مقصود با جديت تمام دنبــال شود و بخصوص به تقويت توليد ملي توجه ويژه صورت گيرد و نيز مراقبت فرمائيد كه وضعيت پس از برداشته شدن تحريم‌ها، به واردات بي‌رويه نينجامد، و بخصوص از وارد كردن هرگونه مواد مصرفي از امريكا جداً پرهيز شود.

توفيقات جنابعالي و ديگر دست‌اندركاران را از خداوند متعال مسألت مينمايم.

سيّدعلي خامنه‌اي

29/مهرماه/94


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار