رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد:
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در سیزدهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با ابراز خرسندی از انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی، بر لزوم همکاری بین دستگاهی در راستای برنامه‌ریزی و افزایش ارتقای ظرفیت‌های گردشگری، اقتصادی و فرهنگی استان تاکید کرد و گفت: باید به بخش گردشگری به عنوان موتور محرکه رشد اقتصادی استان توجه لازم صورت گیرد.
کد خبر: ۱۱۵۵۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸ 25 February 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مجید دهقانی‌زاده در این نشست که در تالار کوثر استانداری یزد برگزار شد، اظهار کرد: گردشگری می‌تواند جایگزین بخش نفت در کشور باشد و انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی فرصتی کم نظیر برای تحقق این مهم است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه باید با توجه به ظرفیت پیش آمده برای استان بسترسازی و زمینه سازی مناسبی را ایجاد کنیم، گفت: گردشگری در استان یزد، بخشی کلیدی و پیشرو بوده و می‌تواند موتور محرکه رشد اقتصادی باشد.
دهقانی‌زاده استفاده حداکثری از فرصت انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی که برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان در قالب توسعه بخش گردشگری، افزایش تعاملات اقتصادی، علمی، فنی و نوآوری را مغتنم و مهم برشمرد.
دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد، خاطر نشان کرد: می‌توانیم بخشی از کسری حوزه‌های مختلف که ناشی از کمبود سرمایه‌گذاری است را با حداقل سرمایه‌گذاری و نیاز به نهاده‌ها و مواد اولیه در حوزه گردشگری جبران کنیم.
دهقانی‌زاده در پایان با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند در استان یزد تاکید کرد: با توجه به تنوع و حجم تولیدات در حوزه‌های مختلف، مدیریت پسماند موضوعی اساسی به شمار می‌رود و نیاز است، سیاست‌گذاری و مدیریت آن به بهترین نحو در استان صورت گیرد.
شایان ذکر است؛ ارایه گزارش‌های وضعیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی در استان، اقدامات و برنامه‌های استان در زمینه پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی و مدیریت پسماند در استان یزد و برنامه‌های پیشرو و بررسی پیشنهادهای کارگروه‌های ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از جمله دستورکارهای این نشست بود که به آن پرداخته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار