امام جمعه موقت سمنان از نامزد‌های انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواست تا از دادن وعده‌های غیرممکن و غیرواقعی به مردم پرهیز کنند.
کد خبر: ۱۱۵۵۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰ 23 February 2024

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین مهدوی‌نژاد ۴ اسفندماه در خطبه‌های نمازجمعه امروز در سمنان با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس در نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: براساس قوانین جمهوری اسلامی، مجلس در راس همه امور است و این نهاد در اداره کشور نقش بسیار مهمی دارد.

خطیب جمعه این هفته در سمنان با اشاره به دسیسه‌های دشمنان تاکید کرد: نامزد‌ها از سیاه نمایی پرهیز کرده و انتظار می‌رود در این شرایط حساس از بیان مطالبی که آب به آسیاب دشمن می‌ریزد، خودداری کنند.

وی با بیان اینکه نامزد‌ها نباید وعده غیرواقعی به مردم دهند ادامه داد: دادن وعده‌های غیرممکن به مردم و عمل نکردن به آن‌ها باعث ناامیدی و بی اعتمادی در بین مردم می‌شود.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه براساس بیانات امام خمینی (ره) مجلس در راس امور است افزود: مجلس شورای اسلامی در بین سه قوه کشور از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار بوده در راس قوا قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون اساسی، قوه مجریه و قوه قضاییه اجراکننده قوانینی هستند ادامه داد: این در حالی است که مجلس و قوه مقننه، قانونگذار و وضع‌کننده قوانین است.

خطیب جمعه سمنان تصریح کرد: هر حاکمیت و کشوری به قانون خوب، اجرای درست و نظارت دقیق بر قوانین نیاز دارد و این مهم تنها با شکل‌گرفتن یک مجلس قوی و با حضور نمایندگان اصلح و کارآمد و متخصص ممکن می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد ادامه داد: در اهمیت این مجلس همین بس که تخلفات قوه‌قضاییه و قوه مجریه و حتی نمایندگان را باید مجلس شورای اسلامی بررسی کند. قوه مقننه و نهاد مجلس از چنان قدرت و ظرفیتی برخوردار است که می‌تواند رئیس جمهور و وزرای کابینه را استیضاح کند و این در حالی است که به جز خود نهاد مجلس، هیچ کس نمی‌تواند نماینده‌ای را نظارت کند.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه دشمن به دنبال برگزاری انتخاباتی با حضور حداقلی مردم است افزود: همه باید کمک کنند که انتخاباتی با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود. اگر صحنه انتخابات خالی باشد، دشمن خوشحال می‌شود لذا انتظار می‌رود که مردم همیشه در صحنه و انقلابی همچون انتخابات گذشته، با حضورشان دشمن را ناشاد کنند.

وی با اشاره به آغاز تبلیغات رسمی از همه نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری خواست: در تبلیغات خود، به قوانین کشور توجه و از تخریب دولت و یا دیگر نامزد‌ها پرهیز کنند.

حجت الاسلام مهدوی نژاد تاکید کرد: انتظار می‌رود که نامزد‌ها تنها برنامه‌ها و توانمندی‌های خود را بیان کرده و از تخریب دیگر نامزد‌ها پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی در چهار دهه گذشته خدمات زیادی داشته اظهار کرد: نامزد‌ها در تبلیغات انتخابی خود طوری وانمود نکنند که انگار تاکنون هیچ کاری در کشور و یا در حوزه انتخابیه آن‌ها انجام نشده است، نامزد‌ها در تبلیغات خود به گونه‌ای وانمود نکنند که انقلاب در طول سال‌های گذشته درجا زده و دستاورد آنچنانی نداشته است.

خطیب جمعه سمنان از نامزد‌ها خواست: از این فرصت استفاده کرده و دستاورد‌های نظام را بازگو کنند و در کنار آن برنامه‌ها و اهداف خود برای بهتر شدن وضعیت و رفع مشکلات را نیز اعلام کنند.
وی از مجلس خبرگان رهبری به عنوان یک نهاد مهم نام برد و گفت: خوشبختانه نامزد‌های تاییدصلاحیت شده این مجلس در استان سمنان از چهره‌های عالم و شناخته شده هستند.

امام جمعه موقت سمنان مجلس خبرگان را نهادی مهم و موثر برشمرد و گفت: اگر به جایگاه ولایت توجه کنیم، جایگاه مجلس خبرگان نیز مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال به لرزه درآوردن ستون ولایت فقیه است افزود: دشمن به دنبال این است که اعتقادات مردم را کمرنگ کند.

مهدوی نژاد تصریح کرد: الحمدالله هر دو نامزد انتخابات خبرگان رهبری در استان ما چهره‌هایی شناخته شده هستند.

وی گفت: انتظار می‌رود که مردم استان سمنان در ۱۱ اسفند با حضور در پای صندوق‌های رای، ارادت خود را به ولایت فقیه نشان دهند.

وی در بخش دیگری ضمن تبریک هفته بزرگداشت سربازان گمنام امام زمان (عج) به تلاش این نیرو‌ها برای مقابله با نقشه‌های شوم دشمنان در حوادثی نظیر عملیات تروریستی کرمان پرداخت و گفت: هر ساله ده‌ها حادثه از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) در کشور خنثی می‌شود. همه ما امنیت امروز کشور را مدیون این سربازان گمنام و همه نیرو‌های نظامی و انتظامی هستیم.

وی به در پیش بودن عید نیمه شعبان پرداخت و گفت: به برکت این ایام باید در جشن‌های میلاد امام زمان (عج)، جامعه شاد باشند.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به برقراری عدالت حقیقی در زمان ظهور امام عصر تصریح کرد: باید همه کمک کرده و دعا کنیم تا زمینه‌های ظهور حضرت فراهم شود.

مهدوی نژاد به تداوم جنایات صهیونیست‌ها در غزه اشاره و اظهار کرد: امریکا همواره حامی اصلی صهیونیست‌ها بوده و در مجامع بین المللی از این جنایات آشکار حمایت کرده است.

وی، سکوت برخی کشور‌های مسلمان را بدتر از همه این جنایات ارزیابی و اظهار کرد: متاسفانه با وجود این همه جنایات در غزه هنوز هم برخی از کشور‌های اسلامی با رژیم اشغالگر قدس در ارتباط هستند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار