امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه باید ستاد دائمی بزرگداشت روز چهارمحال و بختیاری تشکیل شود، گفت: باید از ظرفیت این روز برای شناساندن هویت، توانمندی‌های طبیعی و انسانی استان به کشور استفاده شود.
کد خبر: ۱۱۵۳۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸ 09 February 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به ویژگی‌های جامعه متمدن، گفت: معارف، معرفت، شناخت، دانش، عمل به حسنات منجر به عمق بخشیدن به جامعه تمدنی می‌شود که باید این جامعه به هم پیوسته و در کنار هم با صلح و سازش در برابر نفاق و بیگانه مقاومت کنند و این لازمه یک جامعه متمدن است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ابعاد معنوی انقلاب، ادامه داد: باید روی مسائل معنوی انقلاب بیشتر از بقیه ابعاد تمرکز شود، زیرا این یک انقلاب نبوی است و آگاهی، دانش و بینش انسان‌ها از اهداف اصلی انقلاب اسلامی اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: بی‌توجهی به برخی از ابعاد معنوی انقلاب موجب ضعف مسائل اقتصادی و ادا نشدن حق مردم در برخی موارد شده است که باید تلاش شود این نواقص مرتفع شود.

نکونام با اشاره به اهمیت ولایت فقیه در کشور، اضافه کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد، ولایت فقیه است، بعد از رحلت امام خمینی (ره) همه نگران حفظ جامعه بودند که چه کسی می‌تواند جای خالی ایشان را پر و کشور را حفظ کند.

وی با اشاره به نقش امداد‌های الهی در حفظ انقلاب اسلامی، بیان کرد: بعد از رحلت امام خمینی (ره)، امداد‌های الهی باعث شد تا از طریق مجلس خبرگان، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب شوند و مملکت حفظ شود.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: خود تحقیری یکی دیگر از مسائلی بود که قبل از انقلاب کشور به شدت گرفتار آن بود، به گونه‌ای که ما فقط خود را مصرف‌کننده خوبی می‌دانستیم و توان تولید را نداشتیم، اما امام خمینی (ره) و انقلاب، خودباوری را به ملت تزریق کردند و منجر به پیشرفت در بسیاری از مسائل از جمله علمی، پزشکی، فناوری و نظامی شده است.

وی با اشاره به ثبت ۲۰ بهمن به نام چهارمحال و بختیاری در تقویم رسمی کشور، تاکید کرد: مراحل مختلفی برای ثبت این روز انجام شده است که باید ستاد دائمی برای بزرگداشت این روز تشکیل شود.

نکونام اظهار داشت: روز چهارمحال و بختیاری باید زمینه وحدت و همدلی، جلب توجه مردم کشور و جهان، تقویت عزم و اراده برای رشد همه جانبه استان را فراهم کند.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت روز چهارمحال و بختیاری برای شناساندن هویت مردم، توانمندی‌های طبیعی و انسانی استان به کشور استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار