استاندار آذربایجان‌غربی گفت: استکبار جهانی تمام توان خود را برای تضعیف دنیای اسلام و مسلمانان در دنیا به کار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۵۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸ 09 February 2024
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان پنجشنبه شب در جمع نمازگزاران مسجد امام شافعی ارومیه، با اشاره به اختلاف‌افکنی استکبار در بین مسلمانان منطقه، افزود: استکبار جهانی با توطئه معرفی یک چهره خشن از اسلام به دنیا و با به وجود آوردن گروهک‌های تروریستی مثل داعش، به دنبال ضربه زدن به وحدت مسلمانان است.
 
وی همچنین با اشاره با افزایش اهانت‌ها به مقدسات مسلمانان در سراسر دنیا، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود اشتراکات گسترده بین مذاهب و گروه‌های مختلف اسلامی، مسلمانان جهان باید در مسیر تشکیل امت واحده گام بردارند.
 
استاندار آذربایجان‌غربی به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه نیز اشاره کرده و افزود: جهان اسلام اگر متحد و یکپارچه شده و مقابل رژیم صهیونیستی بایستد، این رژیم جرأت جنایت علیه بشریت را نخواهد داشت.
 
معتمدیان همچنین با بیان اینکه انقلاب اسلامی همواره به دنبال وحدت بین مسلمانان بوده، اضافه کرد: دشمنان در ۴۵ سال گذشته، فتنه‌های مختلفی را بین اقوام و مذاهب مختلف کشورمان طراحی کردند، اما مردم همیشه با حضور خود، توطئه‌ها را خنثی کرده‌اند.
 
وی در ادامه، امنیت پایدار را زمینه ساز توسعه استان معرفی کرده و افزود: شیعه و سنی همواره و همدلانه در صحنه بوده و جان خود را برای دفاع از این مرز و بوم با تقدیم شهدا و جانبازان بسیار، نثار کرده‌اند.
 
استاندار آذربایجان‌غربی تکثرگرایی را نیز یکی از رویکرد‌های اصلی انقلاب اسلامی معرفی کرده و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران به ظرفیت حضور اقوام و مذاهب مختلف در کشورمان، به عنوان یک فرصت گرانقدر نگاه می‌کند.
 
معتمدیان همچنین با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای جبران عقب‌افتادگی‌ها در آذربایجان‌غربی، افزود: دولت سیزدهم با عدالت‌محوری به دنبال توسعه متوازن بوده و شاخص‌های توسعه را در دو سال گذشته در حوزه‌های مختلف آموزشی، درمانی، گازرسانی، آبرسانی، فضای ورزشی، اینترنت و ... در استان ارتقاء داده است.
 
وی در ادامه با تاکید بر فراهم‌سازی شرایط رفاه و آسایش مردم در نقاط مختلف استان، اظهار داشت: با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و حضور سرمایه‌گذاران در آذربایجان‌غربی، زمینه بهبود وضعیت زندگی مردم به دور از هر گونه نگاه قومی و مذهبی فراهم شده است.
 
استاندار آذربایجان‌غربی به رویکرد مردمی سازی امور در دولت سیزدهم نیز اشاره کرده و افزود: هر جایی انجام امور به مردم سپرده شده، نتایج مثبت و دستاورد‌های ارزشمندی به دست آمده است.
 
معتمدیان همچنین با تاکید بر اهمیت تثبیت جمعیت روستایی، تصریح کرد: ارائه خدمات حداکثری به روستا‌ها در حوزه‌های مختلف بخصوص مسکن ارزان‌قیمت و اشتغال‌زایی پایدار، مهاجرت معکوس از شهر‌ها به روستا‌ها و ساماندهی وضعیت حاشیه‌نشینی در شهر‌ها را موجب خواهد شد.
 
وی در ادامه، جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی را ضروری دانسته و افزود: توسعه صنایع فرآوری محصولات کشاورزی در جوار روستا‌ها با ارائه زمین و تسهیلات برای این امر در کنار توسعه گردشگری روستایی در دستورکار می‌باشد.
 
استاندار آذربایجان‌غربی به تضمین سلامت انتخابات در استان نیز تاکید کرده و گفت: با برنامه‌ریزی و تدابیر اندیشیده شده در بخش‌هایی، چون تأمین امنیت انتخابات و افزایش شعب اخذ رای، زمینه مشارکت حداکثری فراهم شده است.
 
معتمدیان در پایان، با بیان اینکه مردم با حضور در انتخابات در تعیین سرنوشت خویش مشارکت می‌کنند، افزود: با نظارت حداکثری بر روند برگزاری انتخابات و برخورد قاطع با هرگونه تخلف، از آرای مردم صیانت خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار