مدیرکل گمرک کرمانشاه از رشد ۵۵ درصدی ارزش و افزایش ۳۶ درصدی وزن کالاهای صادراتی در ده ماهه سالجاری از گمرک سومار خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳ 08 February 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، علی اصغر عباس زاده، اظهار کرد: در ١٠ ماهه سال‌جاری از طریق گمرک سومار ۶۴۲ میلیون دلار کالای صادراتی به وزن یک میلیون و ۴۰۹ هزار تن به خارج از کشور صادر شده است که این میزان کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۵۵ درصد و از لحاظ وزن ۳۶ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه این میزان کالاهای صادراتی از گمرک سومار شامل صادرات کالاهای اظهار شده در آن گمرک و کالاهای صادراتی دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک سومار به عراق ارسال می شود، افزود: ۲۶۶ میلیون دلار آن به وزن ۴۸۶ هزار و ۳۶۷ تن کالاهای اظهار شده در گمرک سومار است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش رشدی یک هزار و ۵٧ درصدی و از لحاظ وزن افزایش ۹۲۶ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه تصریح کرد: آمار صادرات دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک سومار کالای خود را به عراق ارسال کردند ۳۷۶ میلیون دلار به وزن ۹۲۲ هزار و ۹۷۵ تن است و این میزان کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال‌ قبل از لحاظ ارزش چهار درصد و از نظر وزن هفت درصد کاهش داشته است.

عباس زاده عمده کالاهای صادراتی اظهار شده در گمرک سومار را میلگرد آجدار، سنگ مرمریت، کارتن خالی، ظروف یکبار مصرف، محصولات پلاستیکی و عمده کالاهای صادراتی دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک سومار کالای خود را به عراق ارسال کردند کاشی، تخم مرغ، کیک و بيسکوئيت، میلگرد آجدار، شیشه جام و لبنیات عنوان کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار