تابناک تهران- دومين نشست شوراي اداري استان تهران با حضور استاندار تهران، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران، معاون پارلماني و حقوقي وزارت ارتباطات، رييس كل دادگستري استان تهران، بخشداری، فرمانداران و مديران كل استان تهران در محل سالن همايش‌هاي كتابخانه ملي برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱ 20 October 2015
به گزارش خبرنگار تابناک تهران؛ دومين نشست شوراي اداري استان تهران در سال جاري با حضور سيدحسين هاشمي استاندار تهران،جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ،صالحي اميري رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران، براري معاون پارلماني و حقوقي وزارت ارتباطات، اسماعيلي رييس كل دادگستري استان تهران، بخشداری، فرمانداران و مديران كل استان تهران در محل سالن همايش هاي كتابخانه ملي برگزار شد.

در ابتداي اين نشست استاندار تهران با تسليت ايام سوگواري سيدالشهدا به تغييرات اخير مديران و فرمانداران استان تهران اشاره كرد.

در ادامه سيدرضا صالحي اميري،رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران در سخناني تحولات فرهنگي در جامعه را همزمان با تحولات اقتصادي مهم برشمرد و گفت:‌مواجه عقلاني با پديده هاي اجتماعي جديد در جامعه مهمترين رويكرد عقلاني است.

وي معرفت افزايي را يكي از نيازهاي جامعه برشمرد و گفت:‌ تقويت حضور جوانان درعرصه كتابخواني،استفاده از فضاهاي مذهبي همچون ماه محرم و ايجاد فضاي فرهنگي از جمله راهكارهاي افزايش مصرف فرهنگي در جامعه است.

 صالحی امیری افزود: امروزه باید به فکر آلودگی فرهنگی باشیم، اگرچه اهمیت رسیدگی به آلودگی هوا را انکار نمی‌کنم اما آلودگی فرهنگی مهمتر است.

وی در ادامه به دغدغه مقام معظم رهبری پیرامون سبک زندگی اسلامی ایرانی اشاره کرد و گفت: حساسیت رهبری دقیق، کارشناسی، و به جاست. این دغدغه را با بنر و پوستر ختم نکنید که خیانت به ایشان است.

رئیس کتابخانه ملی گفت: ما باید مصرف فرهنگی در جامعه را افزایش دهیم  نباید در برابر آلودگی فرهنگی سکوت کرد. باید اخلاق و معرفت افزایی را در جامعه افزایش داد.
 

در ادامه براري، معاون پارلماني و حقوقي وزارت ارتباطات گزارشي از وضعيت اقتصادي ايران در حوزه ارتباطات ارايه داد.

وي با اشاره به بازار بالقوه 65 هزار ميليارد توماني در حوزه ارتباطات در ايران گفت:‌بايد زمينه هاي بهره مندي از اين بازار بالقوه را ايجاد كنيم در غير اينصورت ديگران از آن استفاده خواهند كرد.

معاون وزارت ارتباطات افزود:‌ تلاش اصلي ما ايجاد فضايي براي توليد محتوا است كه در يكي از برنامه هاي اصلي ما قرار دارد.

براري شتاب دهندگي در حوزه ايجاد شركت هاي دانش بنيان،توليد محتوا و خدمات الكترونيك را از مهمترين برنامه هاي وزارت ارتباطات برشمرد و گفت:‌ايجاد فضا براي توسعه شركت هاي دانش بنيان يكي از دغدغه هاي اصلي ماست.

وي ادامه داد:‌در دنياي امروز ميزان درآمدزايي افراد از فضاي توليد محتوا به خصوص در فضاي مجازي بسيار افزايش يافته تا جايي كه برخي در آمدهاي چند ميليون دلاري از فضاي مجازي دارند.

براري عنوان كرد:‌طي سالهاي گذشته كتاب قانون ايران بيش از 20 هزار فروش در فضاي اندرويد داشته است كه بي سابقه است.

وي در پايان گفت:‌مهمترين بستر توسعه فرهنگي فضاي مجازي است و علم آي تي در اين عرصه پيشگام توسعه است و اين آمادگي را داريم تا براي توسعه ،اشتغال و كسب و كار قدم هاي جدي برداريم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار