وعده جدید استاندار گیلان؛
استاندار گیلان گفت: دولت ۶۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای خرید برنج از کشاورزان به قیمت متناسب با ارقام مختلف کیفی و پرمحصول اختصاص داد.
کد خبر: ۱۱۵۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴ 31 January 2024

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان، استاندار گیلان گفت: دولت ۶۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای خرید برنج از کشاورزان به قیمت متناسب با ارقام مختلف برنج اختصاص داد.

اسدالله عباسی با اشاره به نشست خود با معاون اول محترم رئیس جمهور و جلسه امروز صبح با وزیر جهاد کشاورزی گفت: طی هماهنگی‌هایی که انجام شد دولت سیزدهم با پرداخت تسهیلات به تجار و خریداران برنج اعم از واردکنندگان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای این امکان را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا محصول تولیدی کشاورزان داخلی را خریداری کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به برنج کیفی و مرغوب گیلان نظیر هاشمی و طارم گفت: تلاش ما آن است محصول برنج کیفی استان متناسب با نرخ تمام شده تولید و با ارزش واقعی آن خریداری شود.

وی عنوان کرد: این مصوبه دولت مبنی بر خرید محصول برنج تولید داخل اکنون در حال اجراست و به زودی در گیلان اجرایی می‌شود.

عباسی تصریح کرد: بخش زیادی از برنج تولیدی استان که در دست کشاورزان مانده، خریداری می‌شود و تعاون روستایی نیز به عنوان مباشر در این طرح حضور دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان در بحث دیگر محصول راهبردی استان هم گفت: در زمینه مطالبات چایکاران هم دولت سهم ۴۲۰ میلیارد ریالی خود را از خرید تضمینی محصول چایکاران تخصیص داده است که روزهای آینده این اعتبار ابلاغ و به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه قدر السهم کارخانجات هم به تدریج پرداخت خواهد شد، اظهار کرد: تاکید ما بر پرداخت این مطالبات تا پایان بهمن ماه است.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین از کارخانجاتی که قدرالسهم خود را پرداخت نکرده‌اند نیز خواست: دین خود را ادا کرده و در این رابطه اقدام نمایند.

استاندار گیلان افزود: غالب کارخانه‌ها این قدرالسهم خود را پرداخت کرده‌اند چایی که در دست کارخانجات است چای درجه بهاره نیست بلکه پاییزه بوده و کیفیت متناسب با خود را هم دارد.

وی تاکید کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در تنظیم بازار برای توجه به تولیدات داخلی، سال آینده این مشکلات را نخواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار