امام جمعه نکا با اشاره به اینکه تقویت آموزه‌های دینی در جامعه بیشتر شود، گفت: مبارزه با استکبار جهانی پیام اصلی قیام عاشورا بود.
کد خبر: ۱۱۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳ 20 October 2015
به گزارش تابناک مازندران حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی در گفت وگو با خبرنگار  در ساری, اظهار داشت: محرم ماه همه مسلمانان بوده که باید با تقویت آموزه‌های دینی در استفاده درست از این ماه استفاده لازم را انجام دهیم.
وی افزود: مبارزه با استکبار، ظلم ستیزی، احیا امر به معروف و نهی از منکر از  پیام‌های مهم ماه محرم و صفر است.
امام جمعه نکا گفت: عزاداری‌های امام حسین (ع) باید چند بعدی باشد و رنگ و بوی ایمان داشته باشد و عزاداری، برنامه‌های دینی مانند نماز، برنامه‌های فرهنگی اطعام‌دهی باید کنار یکدیگر باشد.
لائینی افزود: هدف از قیام امام حسین (ع) باید برای جوانان تشریح شود و هیئت‌ها تک‌محور نباشند، بلکه باید پیر، جوان، زن و مرد، کودک و نوجوان، جوان همه باید حضوری فعال و موثر داشته باشند.
امام جمعه نکا بیان داشت: برنامه‌ها باید با کیفیت بهتری انجام شود و عزاداری‌ها تنها در مساجد و کوچه‌ها نباشد بلکه در خیابان‌ها نیز با حضور بیشتر مردم و با آیین درست برگزار شود.
محمدی لاینی افزود: حرکات و عزاداری‌ها نباید توهین به مقدسات باشد و همه هیئت‌ها در این ماه فعال شوند و عزاداران نماز اول وقت را فراموش نکنند.
وی گفت: دشمن آیین‌های عزاداری را می‌بیند و به دنبال کوچک‌ترین بهانه برای به اختلاف انداختن میان اهل تشیع و تسنن است که باید حواسمان به این  توطئه دشمن باشد.
امام جمعه نکا بیان داشت: زنان و بانوان ما در این ماه به پوشش و حجاب خود بیشتر اهمیت دهند و زینب‌گونه در جامعه حاضر شوند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار