مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: هدیه چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی به دانش آموزان بهره‌برداری از ۲۹ پروژه با ۵۸ کلاس درس است.
کد خبر: ۱۱۵۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲ 25 January 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حامد رخسارپور، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ۱۵۲ فضای آموزشی با ۵۵۲ کلاس درس به متراژ ۵۵ هزار مترمربع با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان در استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون افتتاح شده است.

وی با اشاره به این که سرانه آموزشی نسبت به هر دانش‌آموز ۶.۵ متر مربع است گفت: اجرای ۲۰۳هزار مترمربع آسفالت در محوطه ۱۴۰ مدرسه، ۱۳۷ هزار مترمربع ایزوگام در ۲۰۱ مدرسه و تهیه ۶۷.۵ میلیارد تومان تجهیزات از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی، با اشاره به روند افزایشی اعتبارات استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس خراسان جنوبی ادامه داد: همه بخاری‌های نفتی از مدارس حذف و استفاده از بخاری گازی ممنوع شده است و به سمت استفاده از پکیج، رادیاتور و سیستم‌های گرمایشی‌ای که شعله مستقیم ندارد حرکت می‌کنیم که در دولت سیزدهم ۴۵۰ مدرسه با ۱۰۳۷ کلاس درس در استان از این اقدام بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در ادامه اضافه کرد: هدف اول این اداره کل تکمیل پروژه‌های آموزشی نیمه‌تمام است و در استان ۱۵۰ پروژه نیمه‌تمام وجود دارد.

به گفته رخسارپور مهرماه سال جاری نیز ۶۴ پروژه با ۱۵۶ کلاس درس و زیربنای ۱۷ هزار و ۷۰۰ مترمربع در استان افتتاح شد که بیشتر آن‌ها در مناطق روستایی و کم‌تر برخوردار است.

وی هدف دوم این نهاد را برقراری عدالت آموزشی اعلام کرد و گفت: می‌توان به جبران سرانه کم آموزشی در بیرجند با ساخت ۱۰۰ کلاس درس اشاره کرد؛ همچنین ۷۶ مدرسه کانکسی در استان حذف شده و افتتاح مدرسه در دست اقدام است، اما شرط لازم وجود ۱۲ دانش‌آموز به بالا و رشد جمعیت دانش‌آموزی در مناطق است.

به گفته وی هدف سوم نیز احداث مجتمع‌های آموزشی با معماری اسلامی ایرانی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در ادامه در زمینه شیوه حمایت از مدارس غیرانتفاعی و هیئت‌امنایی نیز اظهار داشت: در مدارس غیرانتفاعی که توسط بخش خصوصی هدایت می‌شود، تنها بر استحکام ساختمانی این مدارس نظارت داریم و در مدارس هیئت‌امنایی که دولتی هستند، اما مبالغ بیشتری از مدارس عادی اخذ می‌کنند نیز حمایت چندانی انجام نمی‌شود و تنها در تهیه امکانات کمک می‌کنیم.

به گفته رخسارپور از ابتدای سال جاری تاکنون، خیران در استان بالغ بر ۱۰۲ میلیارد تومان کمک کرده‌اند.

همچنین ۲۹ پروژه با ۵۸ کلاس درس و متراژ ۵ هزار و ۷۷۱ مترمربع در دهه فجر افتتاح خواهدشد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار