کد خبر: ۱۱۵۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱ 20 January 2024

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

حوادث متعددی به صورت شبانه روز به وقوع می‌پیوندد برخی از آنها قابل پیشگیری و برخی دیگر قابل پیشگیری نبوده در این میان حواد حوادث رانندگی و تصادفات جاده‌ای طی روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است. سوار خودرو شدن و سفر کردن برای رسیدن به مقصد است نه به بیراهه رفتن و به کام مرگ کشیدن خود و دیگران است.

تصادفات رانندگی در بیشتر مواقع منجر به مرگ و میر و مجروحیت سرنشینان خودروها یا عابران پیاده شده است از این رو می‌طلبد مسئولان نگاه جدی به این قضیه داشته و برای برطرف کردن و کاهش آمار تصادفات برنامه‌ریزی‌های دقیقی داشته باشند، طبق گفته کارشناسان بیشتر حوادث رانندگی و تصادفات جاده‌ای مخصوصاً تصادفات برون شهری به علت تخطی از سرعت مجاز بوده است.

رانندگان در این گونه تصادفات مقصر شناخته شده و جان خود و دیگران را به خطر انداخته،به راستی چرا نباید با سرعت مطمئن در جاده‌ها رانندگی کرد تا سفر ایمنی را برای خود و دیگران به همراه داشته باشیم مگر جان شیرین آدمی ارزش چالش و حادثه را دارد.

با معتدل شدن شرایط آب و هوایی در استان خوزستان افزایش تردد را در استان شاهد هستیم که این خود بروز حوادث را نیز به تناسب افزایش می‌دهد، از سوی دیگر از آنجایی که استان خوزستان مرزی بوده و کار صادرات و واردات کالا را انجام می‌دهد وجود پتروشیمی‌ها و صنایع شرکت‌ها در استان تردد خودروهای سنگین نیز بالا بوده، بنابراین تردد خودروهای سبک و سنگین در جاده‌ها احتمال برخورد و تصادف را نیز افزایش می‌دهد.

به گفته رئیس پلیس راه خوزستان اغلب تصادفات در محور‌های استان ناشی از تخطئی از سرعت مطمئنه است و رانندگان با احتیاط در جاده‌های خوزستان تردد نمایند، همچنین بخشی از حوادث رانندگی ناشی از نقض فنی خودروهاست.

در ۹ ماهه امسال استان خوزستان سومین استان کشور در برخورد با تخلفات رانندگی بوده است و ضرورت دارد رانندگان با توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی تردد نمایند.

هنگامی که سوار بر خودرو می‌شویم و قصد مسافرت داریم به هر دلیل و منظوری عزم سفر کرده‌ایم باید بدانیم که ایمن رسیدن و سالم رسیدن ما از همه چیز بیشتر اهمیت دارد بیاییم با رعایت سرعت مطمئنه در رانندگی و اجرا و عمل به قوانین راهنمایی و رانندگی سفری ایمن داشته باشیم و دل به جاده زدن با دلهره و استرس سالم رسیدن را از خود و عزیزانمان دور کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار