کد خبر: ۱۱۴۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳ 17 January 2024

به گزارش تابناک مازندران ، معاون رئیس قوه قضاییه گفت: در مقام اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف، باید دادگاه‌های صلح و شوراهای حل اختلاف را در دو مسئولیت جداگانه، ولی در جوار هم قرار داد و این ارتباط کاری باید قوی و مستحکم باشد.

بر اساس گزارش روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی در همایش استانی صبر که امروز چهارشنبه بیست و هفتم دی ماه با حضور فعالان صلح و سازش استان به میزبانی مجتمع فرهنگی - آموزشی قوه قضاییه در ساری برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: امروز چهره جهان دگرگون و بیداری‌ها روزافزون شده و پایداری‌ها و مقاومت‌ها اثر کرده است. چشمان مردم بیشتر باز شده و جنایات، قساوت‌ها و سنگدلی‌ها به اوج رسیده و همین امر و مقاومت مردم غزه، فلسطین و کل جبهه مقاومت، یمن، عراق، سوریه، ایران، افغانستان و بسیاری از کشورهای جهان، با هدایت مقام معظم رهبری در سراسر منطقه غرب آسیا گسترده شده است که قلب تپنده این جبهه در ایران و در تهران می تپد.
رئیس ستاد ملی صبر ادامه داد: امروز بسیاری از کشورهای اسلامی، پرچم ولایت فقیه را پذیرفته و تحت زعامت ایشان، راه مقاومت و مبارزه را آموخته و به پیش می روند و ضرب شست خود را به اسرائیل نشان می دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی با بیان این مطلب که تمام خِیر، آن جایی تجمیع پیدا می کند که امام حقی در آنجا باشد و مردم پشت سر او حرکت کنند، ادامه داد: به فرموده خداوند متعال، قیامت، روزی است که همه مردم با امام‌هایشان فرا خوانده خواهند شد و در حقیقت مساله اصلی و صف‌بندی قیامت با امامت است و امروز شاهدیم که در همین مسیر، روز به روز اروپایی‌ها و آمریکایی‌های بیشتری مسلمان، می‌شوند.
رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضائیه، تاکید کرد: امروز پرچم هدایت، شناخته شده و در جمهوری اسلامی ایران، پرچم ولایت برپا شده است. پرچمی که افتخارش آن است که این مملکت را مملکت امام زمانی نموده و در مسیر ولایت اهل بیت (ع) حرکت می‌کند و این پرچم همان مسیری را می‌پیماید که اهل بیت (ع) می خواهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی اظهار کرد: محور دینداری و ایمان ما آن است که پیرو کدام امام هستیم؟ البته عشق و ارادت به اهل بیت (ع) باید در عمل اجتماعی ما نیز مشهود باشد که ان‌شاءالله در این مسیر پای ایمان خود ایستاده و در جبهه اهل بیت (ع) مجاهدت کنیم.
رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت و خدمات صلح‌یاران و تلاشگران شوراهای حل اختلاف در مسیر حق و افزایش رحمت و صلح و دوستی در جامعه ایمانی قدردانی کرد و گفت: در واقع ایجاد صلح و سازش بین مردم همان جهاد است و اعضای شوراهای حل اختلاف، صلح‌یاران، همیاران صلح، سفیران صلح و طلایه‌داران صلح، ارزش کار بسیار والایی دارند و طبق آیات و روایات، جزء بهترین مردمان شمرده شده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی ادامه داد: در حوزه حل اختلاف باید از روش‌های مختلفی استفاده کرد و در این مسیر، داوری از جمله روش‌های مهم حل اختلاف است که هم صلح و سازش و هم رای دادن را درون خود دارد و از ظرفیت عظیم مردم برای حل اختلاف بین مردم استفاده می کند و اعتمادآفرین است. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار