رئیس پلیس راه استان استان گفت:
رئیس پلیس راه استان استان گفت: ۳۴ درصد جان‌باختگان ناشی از تصادفات رانندگی در محورهای برون شهری گیلان،‌ راکب یا ترک نشین موتورسیکلت هستند.
کد خبر: ۱۱۴۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶ 17 January 2024

سرهنگ جاور صفاری ۲۶ دی در گفت‌وگو با خبرگارتابناک گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان در زمینه جان‌باختگان موتورسوار متاسفانه در رتبه‌های بالای کشور قرار دارد، اظهار کرد: بیشترین کسانی که در اینگونه سوانح دچار آسیب و صدمه می‌شوند نیز جوانان هستند.

وی افزود: بررسی‌های آماری و تجزیه و تحلیل تصادفات ۹ ماه گذشته در گیلان حاکی از این واقعیت است که متاسفانه ۳۴ درصد از مجموع جان‌باختگان و ۳۵ درصد از مجموع مجروحان تصادفات برون شهری استان راکب یا ترک‌ نشین موتورسیکلت هستند.

رئیس پلیس راه استان گیلان با تاکید بر ضرورت استفاده از کلاه‌ایمنی برای راکب و ترک‌نشین موتورسیکلت‌ها، افزود: درصد بالایی از میزان مرگ و میر و آسیب‌های جدی به ناحیه سر موتورسواران و ترک‌نشین‌ها به دلیل نداشتن کلاه‌ایمنی است.

این مقام انتظامی در پایان با اعلام اینکه موتورسیکلت وسیله‌ای است که اگر از آن درست استفاده نکنیم باعث مرگ خود و دیگران می‌شود، تصریح کرد: عدم استفاده از کلاه‌ایمنی، سرعت زیاد، حرکت مارپیچ، تردد در بزرگراه، استفاده از تلفن همراه حین موتورسواری و انجام حرکات نمایشی در جاده‌ها از جمله تخلفاتی است که منجر به تصادف مرگبار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار