معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از افتتاح حدود ۳۰۰ واحد مسکن ملی در استان تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳ 15 January 2024

تابناک خوزستان: میثم آذرسا بیان کرد: الگوی کلی نهضت ملی مسکن در استان خوزستان، ۲۸۲ هزار واحد بوده که ساخت ۹۰ هزار واحد از این تعداد بر عهده راه و شهرسازی و مابقی از طریق شهرهای جدید، نیروهای مسلح، بنیاد مسکن و الگوی‌های حمایتی احداث خواهد شد.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن ملی در استان حدود ۳۰ درصد بوده و قطعا این روند در ماه‌های آینده با سرعت بیشتری دنبال شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: تاکنون ساخت ۱۲ هزار واحد مسکن در استان آغاز شده و تلاش می‌کنیم این رقم را تا پایان سال به ۳۰ هزار واحد افزایش دهیم.

وی با اشاره به جهش ساخت واحدهای مسکن ملی در سال آینده افزود: ساخت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بر عهده بنیاد مسکن بوده و پیش‌بینی می‌کنیم تعداد قابل توجهی واحد ساخته شود.

آذرسا گفت: از ۳۸ پروژه فعال مسکن ملی در استان، ۱۲ مورد مربوط به اهواز بوده که کار ساخت ۶ هزار واحد را انجام می‌دهند.

وی ضمن اظهار نارضایتی از پیشرفت فیزکی و سرعت کار پروژه‌ها افزود: مهمترین مشکل این پروژه‌ها عدم انطباق قراردادهای مالی مابین کارگزارها و ستاداجرایی با پیمانکاران طرح است که در حال رفع این موضوع هستیم.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: تعداد متقاضیان اولیه دریافت مسکن در استان بیش از ۲۸۲ هزار نفر بود در حالی که متقاضیان تایید نهایی شده، ۵۸ هزار نفر هستند که بخشی از آنها در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر می‌باشند.

بر اساس این گزارش ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای شهرهای صنعتی در استان خوزستان پیش‌بینی شده و مراحل ساخت اولین «صنعت شهر» کشور با سه هزار واحد در ماهشهر آغاز شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار