مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت:
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: از ابتدای سال تاکنون با بیش از ۳۰۰ متخلف شکار و صید غیرمجاز در استان برخورد قانونی انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۴۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳ 10 January 2024

حمزه عشوری امروز ۲۰ دی ماه در گفت‌وگو با خبرنگارتابناک گیلان با اشاره به میزبانی تالاب‌های استان از پرندگان مهاجر، اظهار کرد: با توجه به اینکه در ابتدای موسم سرشماری پرندگان قرار داریم اظهار نظر پس از اتمام سرشماری مقدور نیست؛ هر ساله حدود ۶۰ گونه انواع پرندگان در تالاب‌های استان شمارش می‌شود.

وی این گونه‌ها را شامل انواع مرغابی سانان، آبچلیک سانان، یلوه ییان، کاکایی‌ها و پرستوهای دریایی برشمرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان درباره اقدامات حفاظتی محیط زیست استان در این راستا، گفت: با شروع فصل مهاجرت پرندگان مهاجر ضمن آماده باش تمام پاسگاه‌های محیط بانی استان که به تعداد ۲۰ پاسگاه دائمی و یک پاسگاه فصلی بوده، از حضور پرندگان استقبال می‌شود.

عشوری افزود: در این راستا ایجاد گشت‌های شبانه روزی توسط یگان‌های مستقر در سراسر استان در دستور کار این واحد قرار دارد که تقریباً بیش از ۳۰۰ متخلف در سراسر استان شناسایی و با آنها برخورد قانونی شد.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی برای محیط بانان استان را یکی دیگر از اقدامات اداره کل حفاظت محیط‌زیست گیلان در راستای برخورد با شکارچیان غیرمجاز بیان کرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان از مردم خواست همکاری و همراهی در خصوص حفاظت هرچه بیشتر از مناطق و گونه‌های حیات وحش داشته باشند.

عشوری درباره احتمال حضور امید درنا سیبری در تالاب‌ها یا زیستگاه‌های استان، خاطرنشان کرد: از فرود امید در گیلان تاکنون گزارشی ثبت نشده و احتمال فرود این پرنده نادر در استان گیلان بسیار بسیار اندک است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار