مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: مطابق آمارهای دریافتی و به لحاظ کاهش بارش ها، «قزوین» پنجمین استان کم بارش در کشور است.
کد خبر: ۱۱۴۷۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳ 06 January 2024

به گزارش تابناک قزوین، یوسف شیخ الملوکی با اشاره به کاهش بارش‌ها در استان طبق آخرین آمار‌ها اظهار کرد: تا ۱۴ دی ماه امسال با کاهش حدود ۶۹ میلیمتری بارش در استان مواجه بودیم که از لحاظ کاهش بارش‌ها، پنجمین استان کشور محسوب می‌شویم.

وی با بیان اینکه چهارمین سال خشکسالی به صورت پیوسته در استان قزوین طی می‌شود، افزود: از ابتدای سال آبی جاری شهر قزوین با ۸۲ میلیمتر، رکورددار کاهش بارندگی در استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین خاطرنشان کرد: تا ۱۴ دی ماه امسال استان قزوین ۲۸.۲ میلیمتر بارش داشته که باید به ۹۶.۹ میلی‌متر می‌رسید، اما به این میزان نرسیده و نسبت به چهار ماهه بلندمدت ۶۸.۷ میلیمتر یعنی ۷۱ درصد کاهش بارندگی داشته است.

«برف» سیردان و آوج را سفیدپوش کرد

شیخ الملوکی گفت: تا اواخر وقت امروز به صورت پراکنده، ناپایداری بارش برف و باران را در استان داریم و پس از آن، پایداری وضعیت جوی در استان را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین با اشاره به بارش برف در شهر‌های سیردان و آوج و ارتفاعات این شهر‌ها بیان کرد: در مناطق مرتفع استان قزوین که احتمال بارش برف وجود داشته، شاهد این نعمت الهی بوده‌ایم.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار