دستگاه قضائی استان سمنان احکام قاطعی برای عاملان سوءقصد به وکیل شاهرودی صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۴۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵ 04 January 2024

به گزارش تابناک سمنان، اواسط مردادماه امسال بود که سوءقصد به وکیل شاهرودی در صدر خبر‌های رسانه‌ها قرار گرفت.

کمی بعدتر، فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: در روز‌های اخیر، شاهد اتفاقاتی در شهرستان شاهرود بودیم که پلیس از همان ابتدا در میدان حضور داشته و موارد را با دقت و سرعت پیگیری کرده است. چهار نفر از عاملان سوءقصد به جان وکیل شاهرودی با تلاش پلیس دستگیر شدند.

وی با اشاره به ایجاد مزاحمت و سوءقصد به جان یک خانم وکیل در شهر شاهرود گفت: این سوءقصد توسط چهار نفر و با ۲ دستگاه موتورسیکلت انجام شد و مأموران پلیس از همان لحظات ابتدایی وارد عمل شدند.

ماجرای سوءقصد ۴ موتورسوار به جان وکیل شاهرودی چه بود؟

اما حالا، رأی بدوی سوءقصد به «نسرین کی‌قبادی»، وکیل شاهرودی با اتهام شروع به آدم‌ربایی و مزاحمت برای بانوان که دهم آبان ماه ۱۴۰۲ و دقیقاً سه ماه بعد از حادثه، از شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ شاهرود صادر شده بود، با حکم صادره از شعبه هفتم دادگاه تجدیدنظر استان سمنان قطعی شد.

بر اساس این حکم، ۲ نفر از مباشران به این اقدام به پنج سال حبس و ممنوعیت از رانندگی با هر نوع وسیله نقلیه موتوری به مدت دو سال محکوم شدند که مستلزم ابطال گواهینامه و ممنوعیت از درخواست مجدد است.

آمر به سوءقصد به وکیل شاهرودی هم به ۲ سال حبس و انفصال از خدمات دولتی و عمومی به مدت یک سال محکوم شد.

پرونده نسبت به ۲ نفر دیگر از مباشران به اتهام شروع به آدم‌ربایی در جریان رسیدگی قرار دارد.

«نسرین کی‌قبادی»، وکیل شاهرودی در همین زمینه از قضات شریف و عادل رسیدگی‌کننده به پرونده که با در نظر گرفتن وجدان و عدالت انشای رأی کردند و همچنین از رئیس دادگستری و دادستان شاهرود و کارآگاهان وظیفه‌شناس پلیس آگاهی که ظرف مدت ۲ روز متهمان را شناسایی و دستگیر کردند، قدردانی کرده است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار