کد خبر: ۱۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰ 08 March 2015

به گزارش خبرنگار ما ،عبدالرسول عمادی معاون وزیر و رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در تبریز با بیان اینکه در آزمون نهایی خرداد 93 یک میلیون و ششصد هزار نفر حضور داشتند از نتایج اخذ شده اظهار نگرانی کرد و

با خاطرنشان ساختن قدمت 50 ساله برگزاری آزمون نهایی در کشور گفت:بررسی نتایج نشان می دهد که تنها 40 درصد اهداف تحقق یافته است.

 

وی گفت: از این تعداد شرکت کننده 80 درصد قبولی با میانگین حدود 12 , نشان دهنده آنست که ما تنها به 40 درصد آن هدفی که مد نظر است دست یافته ایم.

 معاون وزیر و رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش افزود: دلایل متعد زیادی می تواند در این نتایج غیر قابل قبول موثر باشد سیستم مدیریت،علایق دانش آموزان، انگیزه معلمان و ... در این مهم سهم بسزایی دارند.

 عمادی با بیان اینکه تحلیل نتایج ما را به عواملی رهنمون ساخته است که نشاندهنده این است که ما در بخشهایی باید به آموزشهای دولتی و دربخشهایی به آموزش های مدارس غیر دولتی توجه نماییم.

 وی همچنین اظهار داشت : اصلی ترین عامل و رکن موفقیت آموزش و پرورش معلمین هستند و اگر بخواهیم اهداف مورد نظر محقق شود باید دیدگاه خود را به این بخش تغییر داده و با حل مسائل و مشکلات ایشان, انگیزه را برای تلاش بشتر در آنها ایجاد نماییم.

معاون وزیر و رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش همچنین پراکندگی جغرافیایی و دوری و نزدیکی به مراکز استانها و هدایت درست به رشته های تحصیلی و ... را از عوامل دخیل در این بخش عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار