مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: ملیله و چاقوی زنجان دارای نشان جغرافیایی است و سایر رشته‌های صنایع‌دستی را هم باید برای نشان جغرافیایی معرفی کنیم.
کد خبر: ۱۱۴۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱ 31 December 2023

به گزارش تابناک زنجان، سید سعید صفوی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان در دو رشته ملیله و چاقو دارای نشان جغرافیایی است، اظهار داشت: ایران در تنوع صنایع دستی وضعیت خوبی دارد، هر گوشه کشور یک برند صنایع دستی وجود دارد، بنابراین ما هم باید از این برند‌ها استفاده کنیم در این راستا سه کتاب با عناوین گلستان هنر یک و گلستان هنر۲ و کتاب تخصصی ملیله تالیف شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان اضافه کرد: یکی از برنامه‌های صنایع دستی استان این است که دیگر رشته‌های صنایع‌دستی از قبیل مس، چاروق و زیورآلات سنتی نیز نشان جغرافیایی ملی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه اعطای نشانه‌های جغرافیایی نخستین گام بزرگ حوزه صنایع‌دستی است، گفت: نشان جغرافیایی به مصرف کننده می‌گوید که یک محصول در یک مکان خاص تولید شده و دارای خصوصیات خاصی است که به واسطه محل تولید آن ایجاد شده است.

صفوی بیان کرد: نشان جغرافیایی می‌تواند توسط تمام تولید کنندگانی که محصولات خود را در آن مکان جغرافیایی تولید می‌کنند، مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد: تمام مزیت‌هایی که زنجان در حوزه صنایع دستی و هنر‌های سنتی دارد، این شهر را برجسته‌تر می‌کند و این مزیت‌ها شامل تعداد کارگاه‌های فعال صنایع دستی، شاغلین، فروشگاه‌ها، هنرمندان و پیشکسوتان، تعداد رشته‌های فعال صنایع دستی هستند.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار