رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلام‌آبادغرب گفت: در راستای اجرای طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور، ۲ هزار اصله نهال بادام توسط دانش‌آموزان و مردم روستای «چنگر جلیلوند» این شهرستان غرس شد.
کد خبر: ۱۱۴۴۴۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹ 21 December 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از ایرنا با بیان اینکه این برنامه عصر روز گذشته (چهارشنبه ۲۹ آذرماه) برگزار شد، افزود: صیانت، توسعه و احیای جنگل‌های بلوط روستای چنگر جلیلوند و روستاهای حومه شمالی این شهرستان در دستور کار منابع طبیعی قرار دارد.

وی با بیان اینکه پویش بذرکاری و نهالکاری در راستای طرح یک میلیارد اصل نهال در کشور از سال ۱۴۰۱ آغاز شده است، گفت: امسال در شهرستان اسلام‌آبادغرب بیش از یک و نیم میلیون نهال تولید کردیم که بیشتر نهال‌های جنگلی در فضای سبز شهری غرس می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسلام‌آبادغرب در ادامه تعهدات این شهرستان در طرح یک میلیارد اصله نهال را ۶۰۰ هزار اصله ذکر کرد و گفت: درختکاری امروز سومین پویشی است که در این شهرستان انجام شده و نزدیک به ۲ هزار اصله نهال بادام در این روستا کشت شد.

وی دلیل انتخاب روستای چنگر جلیلوند را برای اجرای این طرح طبیعت دوستی مردم آن دانست و گفت: در جایی که مردم حافظ منابع طبیعی هستند باید درختکاری انجام شود.

تاسه اظهار کرد: سهم استان کرمانشاه در این طرح کاشت ۳۶ میلیون اصله نهال در طول چهار سال است.

شهرستان اسلام آبادغرب با ۲ بخش و هفت دهستان و ۱۶۵ روستا و حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه قرار دارد.

این شهرستان در مجموع مساحتی بیش از ۲۳۰ هزار و ۸۰۸ هکتار دارد که از این میزان ۲۰ هزار و ۶۸۶ هکتار آن مرتع، ۱۱۱ هزار و ۴۰۸ هکتار جنگل، ۹۸ هزار و ۷۱۲ هکتار مستثنیات و ۱۵۴ پالک ثبتی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار