مدیرکل امور عشایری خراسان‌جنوبی گفت: امسال تولید گوشت قرمز با کمک تسهیلات طرح زنجیره گوشت قرمز به همت عشایر در استان ۱۰ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۴۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰ 19 December 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، ابراهیم ابراهیمی، مدیرکل امور عشایر خراسان‌جنوبی امروز به رسانه‌ها اعلام کرد: اداره کل امور عشایر طرح زنجیره تولید گوشت قرمز را با هدف پرواربندی با قیمت مناسب و ضریب تبدیل بهتر همچون سنوات گذشته در حال اجرا دارد و عشایر استان در سال جاری با دریافت تسهیلات، ۱۶۰ تن گوشت قرمز تولید کردند.

وی مجموع تسهیلات پرداختی امسال را ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: تعداد دام زیرپوشش طرح هشت هزار رأس بوده است.

به گفته وی این طرح به دلیل خشکسالی‌های مستمر و کاهش علوفه مرتعی با هدف حمایت از عشایر طرح زنجیره گوشت قرمز اجرایی شده است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی افزود: تامین نقدینگی به منظور تهیه خوراک دام توسط صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات یک ساله و با نرخ ۲۱.۵ درصد با معرفی اداره کل امور عشایر انجام می‌شود.

ابراهیمی گفت: از سوی اتحادیه عشایری استان نیز خوراک مناسب در کارخانه خوراک دام که اتحادیه در اختیار دارد تامین و توسط شرکت‌های تعاونی عشایری در سطح شهرستان‌های استان توزیع خواهد شد.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار