رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد گفت: سالانه ۹۰ دانشجوی دکترا در دانشگاه آزاد بروجرد جذب می‌شود، این دانشجویان باید ۹۰ پایان نامه و رساله ارائه دهند این پایان‌نامه‌ها می‌توانند به حل مسائل مهم کشور بپردازند.
کد خبر: ۱۱۴۴۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳ 19 December 2023

به گزارش تابناک لرستان، محمدرضا معظمی گودرزی عصر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر که در سالن اجتماعات علامه شهید دانشگاه آزاد بروجرد برگزار شد، افزود: پرچم دانشگاه به دست پژوهشگران بالا می‌رود، پژوهش در دانشگاه باید برای حل مسائل مهم کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها از بعد پژوهشی و آموزشی تغییرات زیادی کرده‌اند، یکی از معظلات اساسی این است که دانشگاه صرفا به سمت نوشتن مقالات و خروجی مقاله پیش برود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد گفت: در دانشگاه اگر استادی بخواهد ارتقا پیدا کند و یا دانشجویی بخواهد در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا فارغ‌التحصیل شود باید رساله‌ای با مقالات مختلف ارائه دهد، این خیلی خوشایند نیست که برای یک مجله خارجی کلی مقالات علمی ارائه دهیم و افتخار کسب کنیم.

معظمی افزود: دانشگاه‌های ایران برای اشتراک گرفتن مجلات خارجی کلی هزینه پرداخت می‌کنند، بخش عظیمی از مقالات مجلات خارجی را دانشگاه‌های ما تولید می‌کنند، این سیاست در کشور باید تغییر پیدا کند.

وی اظهار داشت: امیدواریم بخشنامه‌هایی که برای ارتقا و ترفیع اساتید دانشگاه تدوین می‌شود تغییر پیدا کند، این نگاه باید عوض شود نگاه امروز دانشگاه‌ها حل مسئله است به جای عرضه محور بودن به دنبال تقاضا باشیم.

وی بیان کرد: باید تلاش کنیم مشکلات جامعه توسط دانشگاه حل‌وفصل شود، در برنامه هفتم توسعه اولویت اصلی توسعه اقتصادی همراه با عدالت و بهره‌وری از نیروی انسانی و سرمایه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد گفت: یک اختلاف بین برنامه هفتم توسعه و برنامه‌های قبلی وجود دارد، برنامه هفتم توسعه با محوریت حل مسئله تدوین شده است، برنامه هفتم توسعه، ناترازی در انرژی و آب و کشاورزی و ارز که جز مسائل کلان کشور است را به چالش می‌کشد.

معظمی افزود: در کشور در بحث آب و کشاورزی مشکلاتی وجود دارد امروز وظیفه داریم دانشگاه به حل مسائل مهم کشور ورود کند.

وی اظهار داشت: سالانه ۹۰ دانشجوی دکترا در دانشگاه آزاد بروجرد جذب می‌شود، این دانشجویان باید ۹۰ پایان نامه و رساله ارائه دهند این پایان‌نامه‌ها می‌توانند به حل مسائل مهم کشور بپردازند.

وی بیان کرد: در شهرستان بروجرد موضوع اقتصادی و زیر بنایی به دانشگاه آزاد محول شده و تمام ادارات شهرستان باید در این حوزه با دانشگاه همکاری کنند مسائل و مشکلات شهری شناسایی و با توان مدیریتی که وجود دارد به مشکلات پرداخته می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد گفت: اعضای هیات علمی نیز با ادارات مختلف ارتباط بگیرند و به عنوان یک دانشگاه نسل چهارم مفید واقع شویم.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار