به لحاظ تعداد استنادهای پروانه های ثبت اختراع به تولیدات علمی کشورهای اسلامی، کشور جمهوری اسلامی ایران رتبه دوم را به دست آورد .
کد خبر: ۱۱۴۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳ 18 December 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سید احمد فاضل زاده، رئیس مؤسسه ISC گفت: در بازه ۱۰ ساله ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱، بیش از ۹۹ میلیون مدرک علمی در سطح جهان تولید شده است که از این تعداد ۱۳۴۱۷۳۲ مدرک در پروانه‌های ثبت اختراع مورد استناد قرار گرفته اند. در این بازه زمانی، ۷۵۲۴۲۱ مدرک علمی با وابستگی سازمانی ایران منتشر شده است که از این تعداد ۱۳۰۵۸ مدرک توسط ۲۲۲۴۸ پروانه ثبت اختراع ۲۴۹۸۴ بار مورد استناد قرار گرفته است.

 


جایگاه کشور‌های اسلامی در تولید علم فناوارنه بر اساس استناد در پروانه ثبت اختراع

وی اظهار داشت: در بازه زمانی ۲۰۲۱-۲۰۱۲ به لحاظ مجموع تولید علم فناورانه، ایران در بین کشور‌های اسلامی رتبه دوم را از آن خود کرده است. کشور عربستان سعودی و ترکیه به ترتیب رتبه ­های اول و سوم را داشته اند.

 

فاضل زاده ادامه داد: به لحاظ تعداد استناد‌های پروانه‌های ثبت اختراع به تولیدات علمی در کشور‌های اسلامی در بازه زمانی ۲۰۲۱-۲۰۱۲، ایران با ۸۸۸۴ استناد از پروانه‌های ثبت اختراع رتبه دوم را پس از عربستان به دست آورده است. نمودار ۲ تعداد استناد‌های پروانه‌های ثبت اختراع به تولیدات علمی را در بین کشور‌های اسلامی که بیشترین استناد را دریافت کرده اند نشان می ­دهد.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار