رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات گفت: نمایشگاه توانمندی‌ها، تولیدات، صنایع‌دستی و سوغات در این شهرستان برپا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷ 16 December 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حمید عباس زاده، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: نمایشگاه توانمندی‌ها، تولیدات، صنایع‌دستی و سوغات در قاین برگزار می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه با ۷۰ غرفه از ۲۷ آذر برگزار خواهد شد که ۵۰ درصد در اختیار دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های شهرستان برای معرفی توانمندی‌های شهرستان است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات افزود: این نمایشگاه از ۲۷ آذر تا ۵ دی ماه همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل برگزاری نمایشگاه‌های قاین واقع در حاشیه جاده آسیایی پذیرای علاقمندان خواهد بود.

عباس‌زاده گفت: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب شهر قاین، روز ۲۲ آذر از سوی شورای فرهنگ عمومی به‌عنوان روز شهرستان قائنات تعیین شده است.

وی در مورد علت نام‌گذاری این روز به‌عنوان روز شهرستان قاینات بیان کرد: مردم غیور شهرستان قاینات، مبارزات خود علیه رژیم ستم شاهی را در خرداد ۴۲ آغاز کردند و ۲۲ آذر ۵۷ به اوج رساندند.

مردم قاین در سال ۵۷ همگام با سایر مردم کشور به مبارزه با رژیم ستم‌شاهی برخاستند و در ۲۲ آذر ۱۳۵۷ که مأموران رژیم شاه مبادرت به محو شعار‌های انقلابی و نصب تصاویر شاه در معابر عمومی شهر کرده بودند، مردم قاین در مهدیه شهر تجمع و پس از سخنرانی یکی از روحانیون اعزامی از حوزه علمیه قم و نماینده امام خمینی (ره) و پس از منبر حضرت آیت‌ا... آیتی، مردم وی را تا منزل مشایعت می‌کردند که به راهپیمایی علیه رژیم شاه تبدیل شد.

مأموران به مردم حمله کردند که پس از درگیری، مأموران مردم را به خاک و خون کشیدند و ۴ نفر از راهپیمایان به نام حاج محمد نصیری‌زاده، محمد صبیانی، سید محمدعلی ریاحی و سیدحسین مهدوی الحسینی به شهادت رسیدند.

همچنین حدود ۱۰ نفر هم مجروح شدند.

افزون براین در ۲۹ بهمن ماه همان سال نیز یک شهید دیگر به نام شهید غلامعلی لاخی از شهرستان قاینات تقدیم انقلاب اسلامی شد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار